آفتاب

بیستمین نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی باکو با حضور نمایندگانی از ایران برگزار می شود

بیستمین نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی باکو با حضور نمایندگانی از ایران برگزار می شود

باکو- ایرنا- بیستمین نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی و بسته بندی باکو، فردا پنج شنبه با حضور نمایندگانی از بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران در محل دائمی نمایشگاه بین المللی باکو گشایش می یابد.

ˈسید فرج شهیدیˈ رایزن بازرگانی سفارت ایران در جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه با اعلام این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: در این نمایشگاه که تا سوم خرداد ماه ادامه خواهد داشت، نمایندگان بیش از 173 شرکت از 35 کشور جهان به معرفی تولیدات و محصولات خود در زمینه مواد غذایی، فراورده های روغنی، محصولات لبنی، انواع بستنی، مواد غذایی کنسروی و نیمه آماده، محصولات منجمد، مواد غذایی مخصوص کودکان، مکمل های غذایی، فراورده های گوشتی و غذاهای دریایی و ماشین آلات صنایع غذایی می پردازند.

رایزن بازرگانی سفارت ایران در باکو نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی جمهوری آذربایجان را به لحاظ بافت فرهنگی این کشور که بیش از 95 درصد آن را مسلمانان تشکیل می دهند، فرصت مناسبی برای معرفی صنعت غذای حلال دانست.

وی گفت: قرار است در نمایشگاه امسال انواع مواد غذایی حلال و صنایع و خدمات مربوط به این بخش به نمایش در آید.

به گفته رایزن بازرگانی سفارت ایران در جمهوری آذربایجان این کشور در سال گذشته میلادی بیش از یک میلیارد دلار محصولات کشاورزی وارد کرده که سهم ایران در این حوزه ناچیز بوده است.

او با بیان این که سال پیش ایران 500 میلیون دلار کالاهای تولیدی خود را به جمهوری آذربایجان صادر کرد، افزود: این در حالی است که بسیاری از محصولات کشاورزی استان های همجوار می تواند در بازار جمهوری آذربایجان با قیمت پایین تر از دیگر رقبا عرضه شود.

شهیدی ضمن اشاره به این که تقاضا برای محصولات کشاورزی در جمهوری آذربایجان بالاست، اظهار داشت: جمهوری آذربایجان با تولید روزانه 850 هزار بشکه نفت و سرانه درآمدی هفت هزار و 500 دلار بازار مناسبی برای محصولات ایرانی محسوب می شود.

رایزن اقتصادی ایران در جمهوری آذربایجان تاکید کرد: اگر به کیفیت و بسته بندی کالاهای ایرانی بیش تر توجه شود، می توانیم سهم قابل توجهی از بازار جمهوری آذربایجان را در اختیار بگیریم.

هشتمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت پلاستیک و لاستیک خزر نیز همزمان با نمایشگاه صنایع غذایی در باکو برگزار می شود.

خاورم*1206**7074**1446
کد N294782

وبگردی