آفتاب

کره شمالی مجتمع جدیدی برای پرتاب موشک‌های بالستیک می‌سازد

کره شمالی مجتمع جدیدی برای پرتاب موشک‌های بالستیک می‌سازد

یک اندیشکده آمریکایی در گزارشی اعلام کرد: کره شمالی در حال ساخت مجتمع جدیدی در اصلی‌ترین سایت پرتاب موشکی‌اش است که احتمالاً برای آموزش و پرتاب موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای استفاده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری صدای روسیه، موسسه آمریکایی ‌- کره‌ای در دانشگاه جان هاپکینز گفت: تصاویر ماهواره‌ای از 10 مه سال جاری میلادی حاکی از آن است که کره شمالی در حال انجام پروژه‌های ساخت و ساز مهمی در پایگاه پرتاب ماهواره‌ای سوهائی در ساحل غربی‌اش است.

این موسسه در وب سایتش موسوم به "38 نورث" نوشت: یکی از نظریه‌های کلی این است که کره شمالی در حال ساخت یک مجتمع جدید برای انجام آموزش‌ها و پرتاب‌های آتی موشک‌های سیار همچون موشک بالستیک بین قاره‌ه‌ای KN-08 است.

این موسسه افزود: به علاوه این نظریه با آزمایش‌های کنونی موتور KN-08 که در ایستگاه آزمایش موتور راکت در سایت سوهایی انجام شده سازگار است؛ جایی که مرحله نخست موشک KN-08 که مشاهده شده احتمالاً پس از آزمایش‌های آوریل سال 2014 میلادی یا برای استفاده‌های آتی صورت گرفته است.

‌ موسسه آمریکایی ‌ کره‌ای در دانشگاه جان هاپکینز اوایل ماه جاری میلادی گفت، مراحل اول و احتمالاً دوم آزمایش راکت KN-08 شناسایی شده که به اواسط سال 2013 میلادی بازمی‌گردد و اقدام تکنیکی بعدی احتمالاً یک پرواز آزمایشی برای تمام این سیستم خواهد بود.

کره شمالی به طور موفقیت‌آمیز دسامبر سال 2012 میلادی ماهواره‌ای را سوار بر راکت "اونها ‌3" به مدار ارسال کرد و مدعی شده که تنها برای ماموریت‌های علمی استفاده می‌شود.

‌ تصاویر ماهواره‌ای 10 مه سال جاری میلادی همچنین حاکی از آن است که تلاش‌های پیونگ یانگ برای ارتقاء سکوی پرتاب موجود در سایت سوهایی برای پرتاب موشک‌هایی بزرگ‌تر از "اونها ‌ 3" به طور آهسته در حال ادامه است.

‌ این موسسه اعلام کرده است: در نتیجه کره شمالی قادر نخواهد بود تا دست کم اواخر تابستان سال 2014 میلادی زمانی که این پروژه تمام شود، آزمایش‌های وسیله پرتاب فضایی "SLV" را از این سایت انجام دهد.

‌کره شمالی در حال توسعه یک موشک بالستیک بین قاره‌ای کارآمد به عنوان یک اولویت ملی است و آزمایش موفقیت‌آمیز چنین موشکی تهدیدی اتمی برای کل جهان محسوب می‌شود.

انتهای پیام

کد N294643

وبگردی