آفتاب
در صحن مجلس مطرح شد؛

بیرانوند:یقه سفید متخلف قراردادهای نفتی را به یوغ قانون بسپارید/ پیرموذن: قوه قضاییه به متنفعان تحریم بپردازد

بیرانوند:یقه سفید متخلف قراردادهای نفتی را به یوغ قانون بسپارید/ پیرموذن: قوه قضاییه به متنفعان تحریم بپردازد

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی خطاب به قوه قضائیه اظهار داشت: گردن بزرگترین یقه سفید متخلف در قراردادهای نفتی و گازی را به یوغ قانون بسپارید تا بقیه حساب کار دستشان بیاید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در پایان جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی که در این جلسه محسنی‌اژه ای، دادستان کل کشور گزارشی از اقدامات قوه قضائیه در مبارزه با مفاسد اقتصادی ارائه داد، بهرام بیرانوند، نماینده مردم بروجرد در مجلس در تذکری گفت: طرح سوال از نقش یقه سفیدها در فساد اقتصادی از وزیر دادگستری بود، اما به دلیل اختلاف در برداشت از اصل 160 قانون اساسی دیروز این سوال در جلسه علنی مطرح نشد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز دادستان کل کشور گزارشی از اقدامات قوه قضائیه ارائه داد، اما نگرانی‌های ما پا برجا است. یقه سفیدهای فرصت‌طلب نقاط حساس را شناسایی کرده و مصادره کردند. مثلا بزرگ‌زاده و صاحب‌منصب هستند، اما به بزرگی چسبیده و آویزان شده اند.

وی با بیان اینکه تشدید فقر و تبعیض موجود، نتیجه زیاده‌خواهی آنها است، گفت: ملت، نظاره‌گر قوه قضائیه است. آقایان، گردن بزرگترین یقه سفید متخلف در قراردادهای نفتی و گازی یوغ قانون بزنید تا بقیه حساب کار دستشان بیاید.

بیرانوند تصریح کرد: ملاحظه چه چیز را می کنید؟ مگر آنها ملاحظه حقوق ملت را کرده اند؟ یقه سفیدها چارچوب اخلاقی ندارند، خدای آنها پول و ثروت است و در صورت لزوم هزار انسان مظلوم را به مسلخ می‌برند.

عضو فراکسیون اصولگرایان تاکید کرد: این مطالبه مردم است که با اجرای فرمان 8 ماده ای رهبری مانع عمیق شدن شکاف فقر، غنا و حاکم شدن اشراف در مقدرات سیاسی و اقتصادی مردم شوید.

در ادامه کمال‌الدین پیرموذن، نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی نیز با اعلام تذکری خاطر نشان کرد: آقای اژه‌ای عزیز به پرونده 9 هزار میلیارد تومانی بابک زنجانی، مرتضوی، منتفعان پشت پرده تحریم و نیروهای خودسر نیز برسید.

کد N294306

وبگردی