آفتاب
خجسته در نشست خبری:

بازار عراق زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی است/ قرارداد الجزایر در مراحل اجرایی است

بازار عراق زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی است/ قرارداد الجزایر در مراحل اجرایی است

عضو کمیسیون شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت:پرونده 1975 (قرارداد الجزایر) روند خوبی دارد و در حال پیشروی بوده و مراحل اجرایی خود را طی می کند.

احمد خجسته رئیس فراکسیون شوراها در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر اخیر اعضای کمیسیون شوراها به عراق و تشریح دستاوردهای این سفر، گفت: در جریان این سفر با علما، مراجع تقلید، روحانیون عراق در نجف و کربلا دیدار داشتیم و درباره موضوعات متعدد به خصوص انتخابات عراق صحبت کردیم.

خجسته افزود: به نوعی طراحی کرده بودند که انتخابات در عراق برگزار نشود یا با تاخیر برگزار شده و یا مشارکت کمی در آن صورت بگیرد؛ اما با نقش آفرینی آیات عظام و مراجع تقلید همچون آیت الله سیستانی، حکیم، قزوینی و مدرس مشارکت مردم در این انتخابات بی سابقه بود به طوری که در این دوره از انتخابات بیش از 62 تا 63 درصد مشارکت وجود داشت در حالی که در دوره های قبل حدود 40 درصد مشارکت در عراق برای برگزاری انتخابات صورت می گرفت.

وی با اشاره به اینکه این امر جمهوری عراق را تثبیت کرد، ادامه داد: تثبیت جمهوری عراق برای ما بسیار اهمیت داشت، شیعیان در این انتخابات در کرسی هایی که به دست آوردند 20 درصد رشد داشتند.

نماینده مردم همدان و فامنین ادامه داد: این انتخابات موجب شده عربستان و قطر در جریان این موفقیت قطع امید کنند. تکفیری ها به بن بست رسیدند و مردم در سرنوشت خود توانستند حضور پررنگی داشته باشند.

خجسته خاطرنشان کرد: همه عنوان می کردند که این پیروزی نتیجه هدایت های داهیانه رهبر انقلاب اسلامی است. آنها به نقش معنوی ایران و تجربیات ارزنده انقلاب اسلامی در این موفقیت تاکید کردند.

این نماینده مجلس همچنین درباره منافقین که سالها در عراق اقامت داشتند، گفت: منافقین در عراق به بن بست رسیده اند، دولت عراق آنها را تروریست نامید و از آنها خواسته هر چه زودتر عراق را ترک کنند.

وی با اشاره به اینکه 3 هزار منافق به دنبال جایگاه در اروپا و آمریکا هستند گفت: درحال حاضر آنها نزدیک فرودگاه عراق در کانکس هایی که پیش از این آمریکاییها در آن حضور داشتند، مستقر هستند و لحظه شماری می کنند تا از این کشور خارج شوند.

این نماینده مجلس با اشاره به اهمیت بازار عراق برای جمهوری اسلامی ایران به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: بازار عراق برای جمهوری اسلامی ایران بسیار بازار مناسبی است که به واسطه آن بتوان زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم کرد.

وی همچنین با اشاره به پرونده قرارداد الجزایر ادامه داد: پرونده 1975 (قرارداد الجزایر) روند خوبی دارد و در حال پیشروی بوده و مراحل اجرایی را طی می کند.

خجسته در پایان با اشاره به تحقیق و تفحص از بنیاد شهید گفت: این تحقیق و تفحص مراحل خود را طی می کند و به زودی به مجلس ارائه خواهد شد.

کد N294243

وبگردی