آفتاب
تشریح دستاوردهای سفر اعضای کمیسیون شوراها به عراق؛

خجسته: 3 هزار نفر از منافقین در عراق هستند/منافقین موقعیت خود را در عراق از دست داده‌اند

خجسته: 3 هزار نفر از منافقین در عراق هستند/منافقین موقعیت خود را در عراق از دست داده‌اند

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در تشریح وضعیت منافقین در عراق گفت که آنها موقعیت خود را در عراق از دست داده‌اند و به دنبال مهاجرت به کشورهای اروپایی و آمریکا هستند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در تشریح وضعیت منافقین در عراق گفت که آنها موقعیت خود را در عراق از دست داده‌اند و به دنبال مهاجرت به کشورهای اروپایی و آمریکا هستند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، امیر خجسته در نشست خبری خود در حاشیه جلسه علنی امروز(چهارشنبه) مجلس با بیان اینکه منافقین در عراق به بن‌بست رسیده‌اند، اظهار کرد: دولت عراق منافقین را به صراحت تروریست نامگذاری کرده و از آنها خواسته حتی هرچه سریعتر عراق را ترک کنند.

وی اضافه کرد: مردم عراق منافقین را نمی‌پذیرند و آنها را از پادگان اشرف بیرون راندند در حال حاضر آنها در کانکس‌های آمریکایی‌ها نزدیک فرودگاه مستقر هستند و با توجه به فشارهای روحای و روانی که وجود دارد برای خروج از عراق لحظه شماری می‌کنند.

نماینده مردم همدان در مجلس میانگین سنی منافقین در عراق را 53 سال عنوان و خاطر نشان کرد: منافقین نشاط و شادابی خود را از دست داده و غالبا به امراضی که بعضا صعب‌العلاج است، مبتلا هستند تعداد آنها در عراق 3 هزار نفر است و با توجه به اینکه موقعیت‌شان را در این کشور از دست داده‌اند به دنبال مهاجرت به کشورهای اروپایی و آمریکا هستند.

خجسته با اشاره به دیدار اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با علما، مراجع تقلید و روحانیون عراق خاطر نشان کرد: یکی از موضوعات مورد بحث انتخابات عراق بود که پیش از این به نحوی طراحی شده بود که یا برگزار نشود و یا با تاخیر برگزار شود و اگر هم اصرار به برگزاری آن بود با مشارکت ضعیفی همراه باشد که آسیبی برای عراق تلقی شود اما با تیزبینی مردم و نقش‌آفرینی علما و مجتهدین این طراحی‌ها خنثی شد.

وی به مشارکت 63 درصدی مردم عراق در انتخابات پارلمانی این کشور اشاره و تصریح کرد: در این انتخابات جمهوری عراق تثبیت شد و مردم با مشارکت‌شان نشان دادند که به سرنوشت خود علاقمندند البته همان روز 9 انفجار در سراسر عراق اتفاق افتاد و گروه‌های داعش، وهابیون و تکفیری‌ها توطئه‌هایی کردند اما نهایتا موفقیت چشمگیری حاصل شد.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به کسب 85 کرسی در پارلمان عراق از سوی شیعیان اظهار کرد: عربستان و قطر با این انتخابات از عراق قطع امید کردند و تکفیری‌ها هم به بن‌بست رسیدند بزرگان عراق تاکید داشتند که موفقیت از رهبری‌های داهیانه و رهنمودهای مقام معظم رهبری و اثرگذاری معنوی جمهوری اسلامی ایران در عراق است.

خجسته با اشاره به تعاملات اقتصادی ایران و عراق نیز افزود: بازار عراق بازار خوبی برای ایران است و در حال حاضر 30 درصد کل صادرات ایران به عراق انجام می‌شود و از هر سه دلار صادرات غیرنفتی کشور یک دلار آن به عراق می‌رود عراقی‌ها نیز خودشان به دنبال توسعه بازار ایران در این کشور هستند این نشان می‌دهد ایران توانسته جایگاه خوب اقتصادی در این کشور پیدا کند.

وی با بیان اینکه میزان صادرات ایران به عراق در سال 84، 790 میلیون دلار بوده، گفت که در حال حاضر این میزان به 12 میلیارد دلار رسیده و پیش‌بینی می‌شود در آینده تا 40 میلیارد دلار نیز برسد.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس همچنین در این نشست خبری گفت که در نشست اعضای کمیسیون شوراها با مسئولین عراقی موضوع پرونده 1975 و قراداد الجزایر مطرح و عنوان شده که کارهای اجرایی آن به خوبی پیش می‌رود.

رئیس هیات تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در پاسخ به سوالی در این باره گفت این تحقیق و تفحص مراحل نهایی خود را طی می‌کند و به همین زودی‌ها در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.

انتهای پیام

کد N294148

وبگردی