آفتاب

حماس: اراده مردم مصر هر چه باشد، به آن احترام می‌گذاریم

حماس: اراده مردم مصر هر چه باشد، به آن احترام می‌گذاریم

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با بیان اینکه این جنبش در امور داخلی هیچ کشوری مداخله نمی‌کند، گفت: ما به اراده و تصمیم مردم مصر احترام می‌گذاریم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، موسی ابومرزوق، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در مصاحبه با شبکه خبری اسکای نیوز عربی تاکید کرد: ما بی‌تردید به اراده مردم مصر برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در 26 و 27 ماه مه جاری ( پنجم و ششم خرداد) احترام می‌گذاریم. سیاست جنبش حماس احترام گذاشتن به تصمیم و اراده ملت‌هاست. ما با ملت‌های دیگر ارتباط برقرار می‌کنیم، اما در امور داخلی آن‌ها مداخله نمی‌کنیم.

وی افزود: ما از برقراری روابط با مصر بی‌نیاز نیستیم و با نهایت توان خود تلاش می‌کنیم تا هیچ اختلاف و شبهه‌ای میان ما و قاهره باقی نماند.

ابومرزوق خاطرنشان کرد: مشکلات زیادی در روابط میان ما وجود دارد، اما تلاش می‌کنیم تا از طریق گفتگو و مذاکره این مشکلات را حل کنیم؛ به ویژه اینکه می‌دانیم مسئولان نوار غزه هیچ گزینه‌ای غیر از تعامل با قاهره در پیش رو ندارند.

وی همچنین تصریح کرد: موعد تشکیل دولت تکنوکرات فلسطین از مدت زمانی تعیین شده که پنج هفته است، بیشتر نخواهد شد.

ابومرزوق ادامه داد: ما در این خصوص با جنبش فتح بحث و گفتگو کرده‌ایم و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درخصوص موافقت با نامزدها برای تصدی وزارت‌خانه‌ها در دولت آتی تصمیم نهایی را اتخاذ می‌کند.

وی تاکید کرد: عزام الاحمد، مسئول پرونده آشتی ملی فسطین در جنبش فتح همچنین به نوار غزه خواهد رفت تا با محمود عباس دیدار کرده و اقدامات لازم را برای تشکیل دولت آتی فلسطین اتخاذ کند.

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس همچنین بار دیگر اعلام کرد که حماس با ادامه مذاکرات صلح خاورمیانه میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین مخالف است.

ابومرزوق استقبال اتحادیه اروپا از آشتی ملی فلسطین را اقدای مفید اما ناکافی دانست و گفت: حماس باید باب گفتگو و مذاکره را با اروپایی‌ها باز کند، اما اتحادیه اروپا باید نام جنبش حماس را از لیست گروه‌های تروریستی حذف کند.

انتهای پیام

کد N293977

وبگردی