آفتاب

واشنگتن: رخدادهای لیبی را تایید یا محکوم نمی‌کنیم

واشنگتن: رخدادهای لیبی را تایید یا محکوم نمی‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن تکذیب برقراری تماس میان واشنگتن و خلیفه حفتر که راهبری نا آرامی‌ها در لیبی را بر عهده دارد، گفت: ما رخدادهای لیبی را تایید یا محکوم نمی‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری پانوراما، "جن‌ ساکی"، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفتگویی مطبوعاتی اعلام کرد که واشنگتن از حدود سه هفته قبل با خلیفه حفتر، فرمانده سابق نیروهای زمینی ارتش لیبی که در حال حاضر رهبری عملیات "کرامت" را در لیبی بر عهده دارد، تماسی برقرار نکرده است.

این مقام آمریکایی با بیان این که واشنگتن رخدادهای لیبی را تایید یا محکوم نمی‌کند، تاکید کرد: ما از تمامی طرف‌های درگیر در لیبی می‌خواهیم تا خشونت را کنار گذاشته و برای حل بحران این کشور از طریق روش‌های مسالمت‌آمیز اقدام کنند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان این که لیبی برای در پیش گرفتن چنین روندی نیازمند حمایت جامعه جهانی است، خاطرنشان کرد: ما پیشتر با مسئولان دولت موقت لیبی تماس‌هایی برقرار کرده بودیم، اما این تماس‌ها ارتباطی با حوادث کنونی در لیبی ندارد.

وی اظهار داشت: واشنگتن از دو روز پیش از نزدیک رخداد‌های لیبی را دنبال می‌کند، بسیاری از چالش‌ها در لیبی آغاز مذاکرات جدی را می‌طلبد و مذاکرات بهترین راهی است که از طریق آن می‌توان مشکلات را حل کرد.

ساکی همچنین عنوان داشت: ما با همکاری دیگر هم‌پیمانان خود از جمله انگلیس از روند تحولات سیاسی در لیبی حمایت می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و جان کری، وزیر خارجه این کشور در جریان اوضاع لیبی قرار دارند، امنیت آمریکایی‌ها در خارج از کشور از مهمترین اولویت‌های ما است،‌ اوضاع لیبی ممکن است به سرعت تغییر کند، ما به ارزیابی خود ادامه می‌دهیم تا ببینیم چه موضعی را باید اتخاذ کنیم.

شهر بنغازی در لیبی از جمعه گذشته صحنه درگیری‌های مسلحانه‌ای میان نیروهای وابسته به خلیفه حفتر و انقلابی‌ها بوده است که براساس آمار وزارت بهداشت 75 تن در این درگیری‌ها کشته و 136 تن دیگر زخمی شده‌اند.

همچنین به دنبال تشدید ناآرامی‌ها در لیبی برخی از کشورها از جمله عربستان، امارات و ترکیه سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های خود در لیبی را بستند.

انتهای پیام

کد N293823

وبگردی