آفتاب

32 تروریست در حمله ارتش پاکستان کشته شدند

32 تروریست در حمله ارتش پاکستان کشته شدند

اسلام آباد - ایرنا - حمله جنگندهای نیروی هوایی ارتش پاکستان در روز چهارشنبه به مواضع افراطیون در مناطق قبایلی منجر به هلاکت 32 تروریست از جمله چند فرمانده گروه های شبه نظامی شد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی ستاد فرماندهی ارتش پاکستان اعلام کرد: جنگندها و بالگردهای نیروی هوایی مخفی گاههای شبه نظامیان را در بخش های مختلف منطقه قبیله ای وزیرستان شمالی در شمال غرب این کشور هدف قرار دادند.

براساس این گزارش، نیروهای پاکستانی در این حملات موفق به هلاکت 32 تروریست از جمله چند سرکرده کلیدی گروه های افراطی شده و ده ها نفر از شبه نظامیان نیز زخمی شدند.

در این عملیات چند مخفی گاه زیرزمینی که توسط تروریست ها برای ساخت بمب های کنترل از راه دور مورد استفاده قرار می گرفت نیز منهدم شد.

عملیات زمینی نیروهای ارتش پاکستان در بخشهای مختلف وزیرستان شمالی به منظور شناسایی و تخریب مخفیگاههای شبه نظامیان و بازداشت تروریست ها نیز همزمان با حملات هوایی ادامه دارد.

حملات امروز ارتش پاکستان علیه شبه نظامیان، اقدامی تلافی جویانه در برابر عملیات و انفجارهای تروریستی علیه نیروهای امنیتی در مناطق مختلف این کشور از جمله مناطق قبایلی و ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب قلمداد می شود که مسوولیت آن را برخی از شبه نظامیان از جمله گروه غیرقانونی تحریک طالبان به عهده گرفته است.

رسانه های پاکستانی نیز به نقل از منابع نظامی شمار تلفات تروریست ها را بیش از 50 کشته و 80 زخمی عنوان کرده و افزودند: برخی از شبه نظامیان کشته شده در حملات نیروهای ارتش پاکستان از عاملان اصلی حملات اخیر و انفجارهای تروریستی در شهرهای پیشاور، راولپندی، مناطق مختلف ایالت خیبرپختونخوا و ایالت پنجابˈ بوده اند.

گزارش ها حاکی از مسدود شدن مسیرهای ورود و خروج به منطقه وزیرستان شمالی، اعلام قانون منع آمد و رفت در این منطقه و تعطیلی تمام مراکز آموزشی و اداره ها در شهرهای میرعلی و میرانشا می باشد.

مناطق قبایلی پاکستان از جمله وزیرستان شمالی و جنوبی، دژ مستحکم شبه نظامیان وابسته به گروههای غیرقانونی بویژه گروه تحریک طالبان محسوب می شود.

حملات هوایی ارتش پاکستان علیه تروریست ها در حالی انجام می شود که پیشبرد روند گفت وگوهای صلح میان اسلام آباد و شبه نظامیان تحریک طالبان پس از تمدید نشدن قرار آتش بس از سوی شبه نظامیان متوقف شده است.

آساق ** ط.ا.ر ** 275 **
کد N293500

وبگردی