آفتاب
کریمی قدوسی در صحن علنی مجلس:

مردم در مبارزه با مفاسد اقتصادی به قوه قضائیه نمره 10 می دهند/ اثر مفاسد اقتصادی تخریب کننده تر از تحریم ها است

مردم در مبارزه با مفاسد اقتصادی به قوه قضائیه نمره 10 می دهند/ اثر مفاسد اقتصادی تخریب کننده تر از تحریم ها است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:  مردم در مبارزه با مفاسد اقتصادی به قوه قضائیه نمره 10 می دهند چون با افراد موثر که انفال سرمایه بانک ها و برخی مدیران را به کار گرفتند برخورد نشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه در تذکری در خصوص مفاسد اقتصادی و پرونده های کلان این حوزه گفت: از قوه قضائیه و دادستان کل کشور تشکر می کنیم، ما  در مجلس هشتم خدمت آقای اژه ای رسیدیم و درباره مفاسد اقتصادی از ایشان سوال کردیم که فرمودند من می خواهم با یقه سفیدها برخورد کنم ولی می گویند آبرویمان می رود.

وی افزود: آقای سراج قاضی پرونده 3 هزار میلیاردی در رسانه ملی گفت اگر با یقه سفیدها برخورد شود ریشه فساد خشکیده می شود.

این نماینده مجلس با اشاره به این که مردم در فتنه 88 به قو قضائیه نمره 20 دادند ادامه داد: قوه قضائیه در ماجرای فتنه 88 هم با ستاد فتنه و هم با سران فتنه برخورد کردند اما در مبارزه با مفاسد اقتصادی مردم به قوه قضائیه نمره 10 می دهند چون با مفسدانی همچون امیرمنصور آریا برخورد شد اما آنها که موثر بودند و به گفته آقای اژه ای انفال سرمایه بانک ها و برخی مدیران را به کار گرفتند برخورد نشد.

ریمی قدوسی گفت: اثر مفاسد اقتصادی تخریب کننده تر از تحریم ها است و نسبت آنها 80 به 20 است. ضربه ای که مفاسد اقتصادی به کشور می زند تحریم ها به کشور نمی زند.

وی افزود: مبارزه اصلی باید از مجلس شروع شود، باید دفاترمان را پاک کنیم. رئیس مجلس، رئیس قوه قضائیه و رئیس قوه مجریه باید از خود شروع کنند، آبروی نظام به شهدایی است که عکسشان را بالای سرمان زدند، به شهید بهشتی، رجایی و باهنر است.

این نماینده مجلس ادامه داد: صاحب نظام مردم هستند اما وقتی می شنویم 70 درصد تسهیلات بانکی در اختیار 100 نفر است باید بترسیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: باید از رانت 3 هزار میلیاردی، امپراتوری دانشگاه آزاد، بابک زنجانی ترسید اینها آبروی نظام هستند. 

کد N293491

وبگردی