آفتاب
مدیر اداره برنامه‌های تئاتر:

مدیران به دنبال سند گمشده اداره تئاتر می‌گردند/ مسدود شدن ورودی با شکایت همسایه‌ها

مدیران به دنبال سند گمشده اداره تئاتر می‌گردند/ مسدود شدن ورودی با شکایت همسایه‌ها

مدیر اداره برنامه‌های تئاتر درباره دلیل دیوارکشی و مسدود کردن در ورودی بنای قدیمی اداره تئاتر اینگونه توضیح داد که همسایه‌ها از وضعیت ایجاد شده در ساختمان شکایت داشتند و به همین دلیل مسئولان تصمیم گرفتند تا مشخص شدن وضعیت بازسازی، ورودی ساختمان مسدود شود.

مریم معترف درباره دلایل مسدود شدن ورودی ساختمان قدیمی اداره برنامه‌های تئاتر که چند سالی است به بهانه بازسازی و تعمیر تعطیل و مخروبه شده است به خبرنگار مهر گفت: همسایه‌ها نسبت به وضعیت ساختمان و حضور معتادها و اراذل در آن مکان شاکی بودند و شکایت خود را ابراز کردند.

وی ادامه داد: مسئولان هنری بعد از طرح این شکایت تصمیم گرفتند تا مشخص شدن وضعیت بازسازی و تعمیر ساختمان اداره برنامه‌های تئاتر، ورودی بنا مسدود شود تا از حضور معتادها و اراذل در ساختمان و نا امن شدن محل برای همسایه‌ها و ساکنان محل جلوگیری شود.

مدیر اداره برنامه‌های تئاتر درباره دلیل آغاز نشدن بازسازی بنای قدیمی تمرین گروه‌های نمایشی یادآور شد: مدیران و مسئولان به دنبال سند اداره تئاتر هستند تا بعد از در اختیار گرفتن سند، بودجه مورد نیاز از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد تأمین و ساخت و ساز اداره تئاتر آغاز شود.

معترف درباره چرایی در اختیار نبودن سند اداره تئاتر به عنوان مکانی متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌کل هنرهای نمایشی تأکید کرد: این بنا در زمان حضور آقای احمد مسجدجامعی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خریداری شد اما از آنجا که طبق قانون، وزارت ارشاد نمی‌توانست به صورت مستقیم نسبت به خرید ساختمان اقدام کند از طریق مؤسسه‌ای خصوصی این خرید انجام شد.

وی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر مدیران و مسئولان به دنبال در اختیار گرفتن سند توسط وزارت ارشاد از مؤسسه مورد نظر هستند و به محض اینکه این سند به وزارت ارشاد تعلق بگیرد، ساخت و ساز آغاز خواهد شد.

بنای قدیمی اداره برنامه‌های تئاتر طی 3 سال اخیر به بهانه بازسازی و تعمیرات تعطیل شد و با وجود وعده‌های مدیران و مسئولان فرهنگی و هنری، هیچ اقدامی برای آغاز بازسازی مدنظر انجام نشد و به همین دلیل این بنای مخروبه تبدیل به مکانی برای حضور معتادها و اراذل و اوباش شد و امنیت ساکنان محله را مختل کرد.

طی 2 سال اخیر بارها ساکنان ساختمان‌های مجاور از وضعیت نابسامان بنای اداره تئاتر به مدیران و مسئولان فرهنگی و هنری شکایت کردند که در نهایت در 30 اردیبهشت‌ماه سال جاری تصمیم گرفته شد تا ورودی بنا با آهن کشی و قفل مسدود شود.

طی یک سال گذشته شکستن و ریخته شدن شیشه‌های ساختمان مخروبه اداره تئاتر بر پیاده‌رو و خودروهای پارک شده در خیابان مجاور بنا، شرایط نامناسب و خطرناکی را ایجاد کرده بود.

خبرگزاری مهر دیروز با انتشار گزارش و عکس از آخرین وضعیت این ساختمان نشان داد که دیوارکشی مقابل در ورودی این ساختمان برای پرهیز از ورود افراد مزاحم جدیدترین اقدام مسئولان تئاتری کشور بوده است.
 

کد N293457

وبگردی