آفتاب

وزیرخارجه لبنان:روابط مثبت ایران با کشورهای منطقه براوضاع لبنان تاثیر دارد

وزیرخارجه لبنان:روابط مثبت ایران با کشورهای منطقه براوضاع لبنان تاثیر دارد

بیروت – ایرنا - « جبران باسیل» وزیر امور خارجه لبنان با تاکید بر تاثیر مثبت روابط جمهوری اسلامی ایران با کشور های منطقه و جهان بر وضعیت داخلی لبنان ابراز امیدواری کرد که مذاکرات هسته ای ایران با مجموعه کشورهای 1+5 به مراحل پایانی خود نزدیک شود.

به گزارش ایرنا، وزیر خارجه لبنان روز سه شنبه در دیدار با « غضنفررکن آبادی » سفیر جمهوری اسلامی ایران از روابط ممتاز بیروت و تهران ابراز خرسندی کرد و گفت: بدون شک سفرای ایران با توجه به نحوه تعامل خود با جریان های مختلف سیاسی لبنان نقش بارزی برعهده داشته اند.

رکن آبادی نیز دراین دیدار خداحافظی که به مناسبت پایان ماموریت او در لبنان برگزار شد، روابط ممتاز دو کشور را نتیجه تعامل کاملا مثبت و شایسته وزارت خارجه لبنان ارزیابی کرد.

وی از وزیر امور خارجه کنونی و دیگر مقامات لبنانی از جمله «عدنان منصور» و «علی الشامی » وزرای سابق امور خارجه لبنان که در طی چهار سال گذشته مسئولیت وزارت خارجه لبنان را برعهده داشته اند، تشکر و قدردانی کرد.

سفیر ایران افزود: تعامل مثبت مقامات لبنانی زمینه را برای امضای موافقتنامه های عدیده ای فراهم کرده و اکنون به لطف همین تعامل مثبت می توان گفت بسیاری از وزارتخانه ها، موسسات و نهادهای جمهوری اسلامی ایران با همتایان خود در لبنان مرتبط هستند و همکاری دارند.

رکن آبادی در پایان این ملاقات و در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص انتخابات ریاست جمهوری لبنان گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از ثبات و استقرار لبنان حمایت کرده و امیدوار است جریان های مختلف سیاسی لبنان در سریع ترین زمان ممکن به توافقی در این خصوص دست یابند.

رکن آبادی از سال 2009 تاکنون سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان بوده است.

« محمد فتحعلی » سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در لبنان جایگزین رکن آبادی خواهد شد.

خاورم ** 1324
کد N293217

وبگردی