آفتاب
گزارش سازمان بین المللی کار در مورد کار اجباری/

سود غیر قانونی کار اجباری در جهان سالانه 150 میلیارد دلار اعلام شد

سود غیر قانونی کار اجباری در جهان سالانه 150 میلیارد دلار اعلام شد

تهران – ایرنا – سازمان بین المللی کار ملل متحد روز سه شنبه با اعلام این که سود غیر قانونی کار اجباری سالانه 150 میلیارد دلار است،خواستار ریشه کن شدن این روند در سطح جهانی شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از ژنو، سازمان بین المللی کار با انتشار گزارشی در این خصوص اشاره کرد که سود جهانی حاصل از مشقات غیرداوطلبانه 21 میلیون کارگر از سال 2005 بیش از سه برابر شده است.

ˈگوی رایدرˈ مدیر کل سازمان بین المللی کار گفت که این گزارش لزوم ریشه کن کردن این بلای اساسی و در عین حال عملی بسیار پرمنفعت را در سریع ترین زمان ممکن برجسته می کند.

وی اضافه کرد که دولت ها، کارفرمایان و اتحادیه های کارگری باید برای ریشه کن کردن مشاغل اجحاف آمیز از جمله بردگی نیروکار ، اقدامات بیشتری انجام دهند.

براساس گزارش سازمان بین المللی کار، تقریبا دو سوم از رقم سود برآورده شده از طریق کار اجباری یعنی معادل 99 میلیارد دلار از بهره برداری جنسی تامین می شود.

در این گزارش آمده است که زنان، بیشترین قربانیان کار اجباری در زمینه تجارت جنسی و مشاغل طاقت فرسا هستند و حال آن که مردان و پسربچه ها به طور رایج تری در بخش کشاورزی، معدن و ساخت و ساز مورد بهره برداری قرار می گیرند.

گزارش سازمان بین المللی کار همچنین حاکی است که تقریبا یک سوم از سود غیرقانونی کار اجباری رقمی معادل 46 میلیارد و 900 میلیون دلار در توسعه یافته ترین کشورهای جهان از جمله کل منطقه اتحادیه اروپا ایجاد می شود و 51 میلیارد و 800 میلیون دلار در بقیه منطقه آسیا – اقیانوس آرام تولید می شود. این رقم در مناطق دیگر بسیار کمتر است.

رایدر گفت که دولت ها باید حمایت خود در زمینه های رفاهی را بهبود بخشند تا از کشیده شدن خانواده ها به ورطه فقر و در نهایت کار اجباری افراد جلوگیری شود.

وی افزود: باید سطح آموزش و سواد افراد را افزایش دهیم تا خانواده ها بتوانند به نقاط آسیب پذیری خود نسبت به کار اجباری پی ببرند و به حقوق خود به عنوان کارگر آگاه شوند.

مترجمام**9109**1917
کد N293212

وبگردی