آفتاب
دیدار رییس شورای عالی قضایی عراق با رییس مجلس /

لاریجانی: مشارکت مردم در انتخابات پارلمانی عراق نشان از بلوغ سیاسی ملت این کشور دارد

لاریجانی: مشارکت مردم در انتخابات پارلمانی عراق نشان از بلوغ سیاسی ملت این کشور دارد

تهران- ایرنا- رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مشارکت مردم عراق در انتخابات پارلمانی نشان از بلوغ سیاسی و روند غیر قابل بازگشت دموکراسی در این کشور دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علی لاریجانی در دیدار مدحت محمود رییس شورای عالی قضایی عراق با تبریک برگزاری موفقیت آمیز انتخابات پارلمانی اخیر در عراق افزود : تقویت امنیت منطقه و ثبات در عراق برای تمام کشور های منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است و این امر یکی از محور های مهم سیاست منطقه ای جمهوری اسلامی است.

وی با ابزار خرسندی از تقویت پایه های دموکراسی در عراق مجلس این کشور را نماینده واقعی همه اقوام و گروه ها در این کشور خواند.

رییس مجلس شورای اسلامی امضای لایحه معاضدت فضایی میان قوه قضاییه دو کشور را گامی مهم برای تقویت همکاری های قضایی دو کشور خواند و گفت: گسترش مناسبات دو کشور در عرصه های گوناگون به ویژه روابط پارلمانی مورد حمایت مجلس شورای اسلامی است.

مدحت محمد رییس شورای عالی قضایی عراق در ادامه این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان و آشنایی با دستاورد های جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف به ویژه امور قوانین و قضایی گفت: قوه قضاییه ایران مستقل است و قوانین اسلامی در آن به خوبی رعایت می شود.

وی با اشاره به تجربه بی نظیر ایران در ایجاد مطابقت میان قوانین اسلامی با حقوق مدنی، ادعای غرب در خصوص نقض حقوق بشر در ایران را کاملا بی اساس و مغرضانه خواند و گفت: همزیستی شریعت و تمدن در ایران نشان از اهتمام فراوان مسئولان ایرانی در رعایت مساوات و حقوق فردی و اجتماعی ملت ایران به ویژه حقوق بشر دارد.

رییس شورای عالی قضایی عراق با ارایه گزارشی مختصر از قوانین و مقررات در کشورش نسبت به گسترش همکاری های دو کشور بویژه در حوزه قضایی و استفاده تجربیات ایران در این زمینه ابراز امیدواری کرد.

المحمود به همراه هیاتی از مقام های عراقی و به دعوت رییس قوه قضاییه کشورمان روز شنبه 27 اردیبهشت ماه به کشورمان سفر کرده است.

شبک**1983** 1917
کد N293186

وبگردی