آفتاب

وزیر اطلاعات: اعتدال در حوزه امنیت در دستور کار دولت است

وزیر اطلاعات: اعتدال در حوزه امنیت در دستور کار دولت است

سنندج- ایرنا- وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه اعتدال باید در تمام زمینه ها رعایت شود، گفت: اعتدال در حوزه امنیت در دستور کار دولت یازدهم قرار دارد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی روز سه شنبه در دیدار با نخبگان، فرهیختگان و دانشجویان دانشگاه های کردستان در سنندج افزود: اسلام در قرآن همواره بر رعایت مشی اعتدال در همه امور تاکید کرده و می فرماید از افراط و تفریط جلوگیری کنید و مشی اعتدال را در پیش گیرد.

وی ادامه داد: در قرآن و احادیث در حوزه امنیت نقشه راه داریم و دین مبین اسلام این نقشه را برای حکومت اسلامی ترسیم کرده است.

وزیر اطلاعات به امنیت حاکم بر جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و از ملت ایران به عنوان بالاترین، بزرگترین و مطمئن ترین تولید کنندگان امنیت ملی در جامعه یاد کرد و گفت: امنیت موجود در کشور ما محصول کارکرد امنیت ساز یکایک آحاد جامعه است و تنها اختصاص به کسانی که در این عرصه مسوولیت مستقیم دارند، ندارد.

وی اظهارکرد: مسوولین، هماهنگ کننده این عرصه ها هستند و تولید کننده اصلی امنیت مردمند.

حجت الاسلام و المسلمین علوی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در سایه حضور و مشارکت فعال مردم به این مرحله رسیده است، گفت: نظام جمهوری اسلامی با ایمان و باور مردم تا اینجا رسیده و باید از مرحله به مرحله آن درس بگیریم.

وی با اشاره به تاکید قرآن به حضور فعال و مشارکت نخبگان و فرهیختگان در اداره امور جامعه، گفت: فرهیختگان و نخبگان نباید درمورد ناهنجاری ها بی تفاوت و ساکت باشند بلکه باید از خود حساسیت نشان دهند و با کمک حاکمیت، عزم ملی شکل دهند و در جهت رفع کاستی ها، مبارزه با فساد، زدودن آفت ها و آسیب ها با عزم ملی و مدیریت جهادی تلاش و کشور را به سوی وضع مطلوب راهنمایی کنند.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه دین مبین اسلام بر اعتدال در اخلاق، اعتقادات و امنیت تاکید دارد، گفت: مسیر حرکت کشور نباید با احساسات افراطی و شعارهای تند و تیز همراه باشد بلکه باید با عقلانیت و اعتدال همراه باشد.

حجت الاسلام و المسلمین علوی گفت: وزارت اطلاعات خود را موظف به تولید امنیت برای مردم نه تولید امنیت بر مردم، تامین امنیت برای دانشگاه ها نه بر دانشگاه ها می داند تا اساتید و دانشجویان به راحتی بتوانند حرف بزنند.

وی اظهار کرد: دانشگاه یک محیط علمی است و نخبگان ما در دانشگاه ها باید احساس آرامش و آسایش کنند.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه یک کشور و حاکمیت بدون پنجه آهنین و نیروهای مسلح و نیروهایی که امنیت حاکم بر جامعه را تامین و تضمین کنند، اداره نمی شود گفت: دستگاه اطلاعاتی هم باید پنجه آهنین داشته باشد اما این پنجه آهنین بر گلوی دشمنان شما فرو خواهد رفت و دست های ما یقه دشمنان را می گیرد نه یقه نیروهای خودی و مردم را ، چون وظیفه وزارت اطلاعات، تامین آرامش و آسایش برای مردم است.

وزیر اطلاعات اظهار کرد: باید فضایی بوجود بیاوریم تا چهره های علمی، اقتصادی و فرهنگی بتوانند خلاقیت های خود را شکوفا کنند و در این عرصه بتوانند نوآوری داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین علوی گفت: ما باید امنیت تمام حوزه ها و فعالان سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را تامین کنیم و به روند توسعه تسریع ببخشیم.

وی گفت: امنیت حوزه اقتصادی می تواند به ایجاد شغل و بازار کسب و کار بینجامد.

وزیر اطلاعات با اشاره به نامگذاری امسال به اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: برای شکوفایی اقتصاد و فرهنگ جامعه باید همه ملت اراده کند تا یک حرکت ثمربخش و سازنده و امید آفرین در عرصه اقتصاد و فرهنگ داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین علوی افزود: این حرکت جز با اراده جمعی امکانپذیر نیست و تمام آحاد جامعه باید در این راستا تلاش کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ˈسید محمود علویˈ وزیر اطلاعات روز گذشته به سنندج سفر کرد.

حضو در مزار شهدای سنندج، دیدار با نخبگان و فرهیختگان، دیدار با علما و روحانیون شیعه و سنی استان و همچنین حضور در جلسه شورای اداری استان کردستان از جمله برنامه های وزیر اطلاعات در سنندج است.ک/3

7346/533/681
کد N293068

وبگردی