آفتاب

درگیری با تروریست ها در شمال لبنان/ 11 نظامی لبنانی زخمی شدند

درگیری با تروریست ها در شمال لبنان/ 11 نظامی لبنانی زخمی شدند

بیروت - ایرنا- در درگیری شدید بین یگان های ارتش لبنان با گروه های مسلح تروریستی در طرابلس بزرگترین شهر شمال لبنان یازده نظامی لبنانی زخمی شدند.

به گزارش ایرنا، این درگیری صبح امروز (سه شنبه ) و هنگام عملیات ارتش لبنان برای بازداشت تروریست های تحت تعقیب در خیابان های البازار و سوق الخضار منطقه باب التبانه طرابلس صورت گرفت.

دو طرف در این درگیری به روی یکدیگر آتش گشودند و با آرپی جی و نارنجک به مواضع یک دیگر حمله کردند که منجر به زخمی شدن یازده نظامی لبنانی و آسیب به یک خودرو نظامی از نوع هامر شد.

ارتش لبنان برای تقویت مواضع خود در این منطقه با اعزام نیروهای بیشتری به شهر طرابلس و ایجاد حلقه امنیتی ، منطقه درگیری را به محاصره کامل درآورد و عملیات تعقیب عناصر مسلح را شروع کرد.

نظامیان زخمی برای درمان به بیمارستان های شهر طرابلس منتقل شده اند.

در سه سال گذشته بحران سوریه ، شهر طرابلس در 20 مرحله شاهد درگیری های مسلحانه خونین بوده است که حدود 250 کشته و صدها زخمی برجای گذاشته و خسارت های اقتصادی ، اجتماعی زیادی را به این شهر و مردم آن وارد کرده است.

درگیری های مسلحانه بین دو منطقه « باب التبانه» سنی نشین و مخالف نظام سوریه و « جبل محسن» علوی نشین و موافق نظام سوریه متمرکز بوده است و ناظران معتقدند که برخی گروه های سیاسی مخالف نظام سوریه و شیوخ تکفیری حامی گروه های تروریستی در ادامه و گسترش دامنه این درگیری ها نقش اساسی داشته اند.

در آخرین مرحله درگیری های مسلحانه در طرابلس که حدود دو هفته طول کشید و با شروع برنامه امنیتی متوقف شد، 30 تن کشته و بیش از 200 نفر زخمی شدند.

در جریان این درگیری ها نیروهای ارتش و امنیتی لبنان چندین کشته و زخمی متحمل شدند.

در چارچوب برنامه امنیتی تصویب شده در شورای عالی دفاع و تایید هیات دولت لبنان به ریاست « تمام سلام» آرامش به این شهر بازگشته و شماری از سرکرده های محورهای درگیری یا فرار کرده و یا تسلیم شده و یا بازداشت شده اند و رسیدگی به پرونده آنها در دستگاه قضایی لبنان ادامه دارد.

آخرین گزارش های دریافتی از شهر طرابلس حاکی است که آرامش به منطقه باب التبانه بازگشته و گشتی های ارتش لبنان در منطقه درگیری و اطراف آن مستقر و یا در حال گشت زنی هستند.

خاورم ** 1324
کد N292928

وبگردی