آفتاب

مرکل: انتظار داریم مسکو به نتیجه انتخابات اوکراین احترام بگذارد

مرکل: انتظار داریم مسکو به نتیجه انتخابات اوکراین احترام بگذارد

برلین -ایرنا - صدر اعظم آلمان با بیان اینکه شخصا گفت و گو با رییس جمهوری روسیه برای حل بحران اوکراین را پیگیری خواهد کرد،گفت: از مسکو انتظار داریم به انتخاب مردم اوکراین و نتیجه انتخابات این کشور احترام بگذارد.

به گزارش ایرنا، آنگلا مرکل در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اوکراین که قرار است یکشنبه هفته آینده (25 ماه می/4 خرداد) همزمان با انتخابات پارلمان اروپایی در آلمان برگزار شود، گفت: تصمیم دارم در چارچوب تلاش های اتحادیه اروپایی رایزنی های خود را برای بهبود روابط با روسیه افزایش دهم.

صدر اعظم آلمان در گفت و گو با روزنامه لایپزیگر فولکس سایتونگ، همچنین از احتمال ملاقات دو جانبه در آینده نزدیک با ولادیمیر پوتین در راستای تلاش های خود برای نزدیکی بیشتر با روسیه و ادامه رایزنی ها برای متقاعد کردن رییس جمهوری این کشور برای تغییر مواضع در قبال اوکراین خبر داد.

مرکل خاطرنشان کرد: من به صورت مستمر در تماس های خود با پوتین این نکته را که مسکو چه مسئولیت بزرگی برای آرام کردن اوضاع منطقه و اوکراین برعهده دارد، به وی گوشزد می کنم.

صدر اعظم آلمان در ادامه این گفت و گو بر رابطه تنگاتنگ و سنتی بین برلین - مسکو تاکید کرد و گفت: هدف ما در سال های اخیر این بوده است که روسیه و اروپا به هم نزدیک شوند و این هدفی است که می تواند هر زمانی پیگیری و محقق شود.

مرکل همچنین در ادامه بر اهمیت تعیین کننده انتخابات ریاست جمهوری اوکراین که قرار است در تاریخ 25 ماه می و همزمان با انتخابات پارلمان اروپایی در آلمان برگزار شود، اشاره کرد و گفت: از روسیه انتظار داریم به نتایج این انتخابات و تصمیم مردم اوکراین احترام گذارد.

وی تصریح کرد: رابطه خوب با روسیه به نفع آلمان و اروپا است و من وظیفه خود و اروپایی ها را در این می بینیم که ایده ها و پیشنهاداتی ارائه دهم مبنی بر اینکه چطور می توانیم با همکاری یکدیگر بر مناقشات فعلی غلبه کنیم.

مرکل با تاکید دوباره بر اینکه حل بحران اوکراین راه نظامی ندارد، گفت: آمادگی برای مذاکرات و گفت و گو با هدف پایان دادن به بحران از راه سیاسی بسیار مهم است اما به طور طبیعی این مذاکرات باید بر پایه ارزش های ما انجام شود.

اروپام** 2051** 1701** 1337
کد N292575

وبگردی