آفتاب

درخواست انجمن دفاع از قربانیان تروریسم برای آزادی دختران نیجریه‌یی

درخواست انجمن دفاع از قربانیان تروریسم برای آزادی دختران نیجریه‌یی

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم آزادی دختران به گروگان گرفته شده از سوی بوکو حرام را خواستار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در بیانیه این انجمن آمده است: چند هفته از ربوده شدن نزدیک به سیصد دختر دانش‌آموز از سوی گروه بوکوحرام می‌گذرد. اعضای این گروه به رهبری "ابوبکر شیکاو"‌،‌ مدعی‌اند درصدد پیاده‌سازی احکام اسلام هستند و بنابراین این دختران را ربوده‌اند تا از فعل حرامی به نام آموزش،‌ دورشان کنند!

خانواده‌های این دختران به شدت نگران سرنوشت آن‌ها هستند. رهبر بوکوحرام ابتدا اعلام کرده بود این دختران را به دستور خدا و به عنوان برده می‌فروشد اما چند روز بعد نظرش عوض شد و با انتشار تصاویری از دختران که ادعا می‌کرد مسلمان‌شان کرده، اعلام کرد حاضر است در قبال آزادی اعضای دستگیر شده‌اش آن‌ها را آزاد کند.

آدم‌ربایی بوکوحرام واکنش‌های جهانی زیادی به دنبال داشت. روز گذشته کشورهای اروپایی و آفریقایی بر ضرورت مبارزه با بوکوحرام تاکید کردند. دولت آمریکا نیز موافقت خود را با مبارزه با بوکوحرام اعلام کرد.

بوکوحرام بر اساس آمار گروه بحران بین‌المللی در مدت پنج سال فعالیت خود حدود شش هزار نفر را به قتل رسانده است. مشی تروریستی و خشونت‌طلبانه بوکوحرام بیش از هر چیزی بر نگرانی خانواده‌های ربوده شدهگان افزوده است.

آن‌ها هر چند با اعلام حمایت جهانی از آزادی دختران‌شان دلگرم شده‌اند اما با گذشت هر روز از این حادثه بر دلنگرانی‌شان افزوده می‌شود.

بوکوحرام عملا به دنبال تحمیل خواسته‌های خود از طریق گروگان‌گیری، تروریست و قتل و خشونت افراد بی‌گناه هستند. آن‌ها می‌خواهند خواسته‌های انحرافی و غیرانسانی‌شان از دین را با سوء استفاده از غیرنظامیان بی‌گناه محقق کنند. مقابله با چنین وضعیتی نیازمند همکاری جهانی است. انجمن دفاع از خانواده‌های قربانی ترور در این راستا با محکوم کردن اقدام تروریستی بوکوحرام و هم‌دردی با خانواده‌های ربوده شدگان، خواستار همکاری و حمایت جهانی از آزادی دختران دانش‌آموزی است که به گروگان گرفته شده‌اند.

انتهای پیام

کد N292468

وبگردی