آفتاب

وزارت دفاع پاکستان: پایین‌ترین بودجه دفاعی را در منطقه داریم

وزارت دفاع پاکستان: پایین‌ترین بودجه دفاعی را در منطقه داریم

وزارت دفاع پاکستان به کمیته دفاع سنا اطلاع داد که اسلام آباد با وجود آنکه در زمینه افزایش تهدیدهای امنیتی در منطقه قرمز واقع شده اما بودجه دفاعی‌اش در مقابل کشورهای منطقه کمتر است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه داون، ارشد قدوس، یکی از افسران ارشد نیروهای هوایی پاکستان که برای گزارش بودجه دفاعی فراخوانده شده بود در نشست این کمیته گفت: بودجه دفاعی پاکستان برابر با 7 / 5 میلیارد دلار در مقایسه با بودجه دفاعی افزایش یافته 256 / 37 میلیارد دلاراست که در مقابل چین با 115 میلیارد دلار و هند با 1 / 19 میلیارد دلار کمترین بودجه دفاعی منطقه محسوب می‌شود.

براساس داده‌های سازمان ملل، میزان تولید ناخالص داخلی پاکستان در سال 2012 میلادی 215 میلیارد دلار بوده است. در مقابل میزان تولید ناخالص داخلی ترکیه 788 میلیارد دلار، هند 875 / 1 میلیارد دلار و چین 358 / 8 میلیارد دلار بوده است.

وی افشا کرد، تمامی سازمان‌های دفاعی و تولید دفاعی بودجه خود را از بودجه دفاعی تعیین شده از سوی دولت فدرال و تصویب شده از سوی پارلمان دریافت می‌کنند.

این افسر ارشد نیروی هوایی افزود: ارتش پاکستان 48 درصد از کل بودجه را دریافت می‌کند در حالی که نیروی هوایی تنها 20 درصد و نیروی دریایی 10 درصد را دریافت می‌کنند. سرویس‌های اطلاعات داخلی نیز بودجه خود را از همین بودجه دفاعی اختصاص یافته دریافت می‌کنند.

وی از اعلام بودجه سرویس‌های اطلاعات داخلی پاکستان خودداری کرده و گفت: بودجه‌های موساد و رژیم صهیونیستی و گروه تجزیه و تحلیل هند موسوم به "RAM" نیز محرمانه است.

این مقام دفاعی ادامه داد: در تعیین بودجه دفاعی مناسب شفافیت کامل و مکانیسم حسابداری دقیقی وجود دارد.

سناتور مشاهد حسین، رئیس کمیته دفاعی سنا گفت، در تاریخ پارلمان نخستین بار است که وزارت دفاع به رسانه‌ها و این کمیته‌ در خصوص بودجه دفاعی اعتماد می‌کند.

انتهای پیام

کد N292363

وبگردی