آفتاب
یک مقام قضایی تاکید کرد

ضرورت ارائه لیست بدهکاران بانکی به مسئولان قضایی

ضرورت ارائه لیست بدهکاران بانکی به مسئولان قضایی

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: بانک‎ها باید لیست بدهکاران کلان بانکی را به مسئولان قضایی ارائه دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کویر، مجید رستمی در جلسه شورای بانک‎ها با تاکید بر فرهنگ‎سازی نسبت به پرداخت مطالبات معوقه بانک‎ها، اظهار کرد: باید در این زمینه از طریق تریبون‎های عمومی از جمله نماز جمعه، رسانه‎های گروهی و ... به مردم اطلاع‎رسانی شود.

وی مطالبات بانک‎ها را حق‎الناس خواند و بیان کرد: مردم باید نسبت به وضعیت شرعی این مطالبات آگاهی لازم را پیدا کنند تا با برگشت آن کسانی که پول خود را سپرده کرده به سود برسند.

رستمی تصریح کرد: طی سال‎های گذشته برخی از مسئولان از طریق رسانه‎های جمعی در زمینه بازپرداخت مطالبات مطالبی را عنوان کردند که موجب عدم بازپرداخت وام‎ها توسط مردم شد و دولت نیز طی چند مرحله مجبور به پرداخت سود بانک‎ها شد.

وی با اشاره به اینکه افرادی که وام‎های خود را بازپرداخت نمی‎کنند، کسانی هستند که حق و حقوق آنان در مشاغل‌شان پرداخت نشده است، افزود: برخی از تسهیلات بلاعوض نیز در برخی مقاطع به افرادی پرداخت می‎شود که استحقاق دریافت آن را ندارند.

رستمی با بیان اینکه تسهیلات نجومی توسط بانک‎ها به برخی از افراد پرداخت می‎شود در حالی که پرداخت مبالغ ناچیز به افراد نیازمند به این وام‎ها صورت نمی‎گیرد، عنوان کرد: باید مسئولان بانک‎ها با سلامت نفس همواره خدمت به خلق و رضای خداوند را سرلوحه کار خود قرار دهند.

دادستان عمومی و انقلاب جیرفت گفت: برخی از افراد در سطح شهرستان تعداد زیادی وام دریافت کرده در حالی که آن را در غیر از محل مورد نظر به کار گرفتند، اما برای افرادی که نیازمند تسهیلات هستند، سخت‎گیری‎های غیرمعمول می‎شود.

رستمی با تاکید بر اینکه بانک‎ها باید لیست بدهکاران کلان بانکی را به مسئولان قضایی شهرستان ارائه دهند، خاطرنشان کرد: تلاش می‎کنیم که با احضار و مذاکره با این افراد از طرق مختلف آنان را نسبت به بازپرداخت تسهیلات خود مجاب کنیم.

وی با بیان اینکه واحدهای حقوقی بانک‎ها باید فعال شوند، اظهار کرد: باید نمایندگان حقوقی با مسئولان قضایی همکاری کنند تا در زمینه چک‎های برگشتی بانک‎ها اقدامات لازم صورت گیرد.

انتهای پیام

کد N292340

وبگردی