آفتاب

گروه "دوستان سوریه" هم نا امید شد/ تصمیمی برای براندازی اسد نداریم

گروه "دوستان سوریه" هم نا امید شد/ تصمیمی برای براندازی اسد نداریم

ایسنا نوشت:

معاون رئیس ائتلاف مخالفان سوریه اعلام کرد که گروه "دوستان سوریه" تصمیمی برای سرنگونی نظام بشار اسد ندارد.

 عبدالحکیم بشار، معاون احمد جربا، رئیس ائتلاف مخالفان سوریه در مصاحبه با شبکه خبری "الغد العربی" گفت: گروه دوستان سوریه تصمیمی برای سرنگونی نظام بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه ندارد و مخالفان تمایل دارند که دولت انتقالی بدون حضور بشار اسد تشکیل شود.

وی در ادامه گفت: شرکت کنندگان در نشست دوستان سوریه تهدید کردند که باید حمایت‌ها از مخالفان سوری افزایش یابد و سلاح‌های پیشرفته به آن‌ها ارائه شده تا توازن درگیری‌ها را تغییر دهند و بدین ترتیب نظام سوریه را وادار به پذیرش راه حل سیاسی کنند.

عبدالحکیم بشار عنوان داشت: "انقلاب" زمانی که مسالمت آمیز بود کردها در آن مشارکت می‌کردند اما زمانی که به یک "انقلاب مسلح" تبدیل شد کردها پا پس گذاشتند چرا که آن‌ها انقلاب مسالمت آمیزی را تعریف می‌کنند.

این مقام مخالف تصریح کرد: اگر انقلاب سوریه مسالمت آمیز بود حجم تلفات کمتر می‌شد و فرصتی برای ورود القاعده و داعش به بحران سوریه به وجود نمی‌آمد.

وی با بیان اینکه کردها خواهان استقلال از سوریه نیستند بلکه از وحدت خود دفاع می‌کنند، عنوان داشت: کردهای شمال و شرق سوریه با ائتلاف مخالفان توافقنامه‌ای را امضا کردند تا اسم کشور سوریه به "جمهوری سوریه" تغییر کند و نام "عربی" از آن برداشته شود.

از سوی دیگر، عربستان سعودی در اظهارات مداخله جویانه مخالفت خود را با انتخابات "غیرقانونی" سوریه اعلام کرد.

کابینه عربستان در پایان نشست هفتگی خود اظهار کرد: سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد عربستان از بیانیه اختتامیه نشست دوستان سوریه در لندن و مسئول دانستن نظام سوریه و اجرای پرونده این کشور به دادگاه کیفری بین‌المللی و تکمیل روند امحای سلاح‌های شیمیایی سوریه استقبال می‌کند.

49261

کد N292081

وبگردی