آفتاب

ادعای جدید مالزی/ ارتش، پرواز ام.اچ 370 را زیرنظر داشت

ادعای جدید مالزی/ ارتش، پرواز ام.اچ 370 را زیرنظر داشت

ایرنا نوشت:

با وجود گذشت 74 روز از ناپدیدشدن پرواز ام.اچ 370 خطوط هوایی مالزی، سرپرست وزارت حمل و نقل این کشور در تازه ترین سخنان خود مدعی شد که این هواپیما تحت مراقبت ارتش مالزی بوده است.
ˈهشام الدین حسینˈ وزیر دفاع و سرپرست وزارت حمل و نقل مالزی در تازه ترین اظهارات خود در باره پرواز ام.اچ 370 اعلام کرد به ارتش مالزی گفته شده بود این هواپیما را تحت نظر داشته باشد اما پس از اینکه آن را غیرمتخاصم تشخیص دادند ردیابی آن روی رادارها انجام نشد.

وی این اظهارات را در مصاحبه با یک رسانه استرالیایی عنوان کرده است.

این برای نخستین بار است که مالزی اعلام می کند از ارتش این کشور خواسته شد پرواز ام.اچ 370 را زیرنظر داشته باشد. موضوعی که در گزارش پنج صفحه ای وزارت حمل و نقل مالزی که اوایل ماه جاری انتشار یافت به آن اشاره نشده بود.

در این گزارش که مورد انتقاد گسترده ای قرار گرفت اشاره به نقش ارتش این کشور نشده بود.

گفته های جدید سرپرست وزارت حمل و نقل مالی نشان می دهد که ام.اچ 370 با 239 سرنشین بر روی پایگاه هوایی ارتش مالزی واقع در ایالت ˈپینانگˈ پرواز کرده است، اما مقامات مالزیایی هیچ اقدام خاصی انجام نداده اند.

نظرسنجی های انجام شده در مالزی نشان می دهد بیش از نیمی از مردم براین باورند دولت اطلاعات مرتبط با این پرواز را به صورت کامل انتشار نمی دهد و آنها را مخفی می کند.

پرواز ام.اچ 370 خطوط هوایی مالزی بامداد 17 اسفند ماه سال گذشته با 239 سرنشین از جمله دو جوان ایرانی در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شد.

تلاش ها برای یافتن این هواپیما تاکنون به نتیجه نرسیده است.

49261

کد N292075

وبگردی