آفتاب

هیأت رئیسه در اختصاص زمان برای ثبت رای عدالت را رعایت کند

هیأت رئیسه در اختصاص زمان برای ثبت رای عدالت را رعایت کند

نماینده مردم قم در مجلس در تذکر آئین‌نامه‌ای از هیأت رئیسه خواست تا در اختصاص زمان برای ثبت رای عدالت را رعایت کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، امیرآبادی نماینده قم در تذکری در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه) با استناد به بند 7 ماده 24 آئین‌نامه گفت: در جلسه امروز چند مورد رای گیری انجام شد نمونه آن لایحه موافقتنامه ایجاد وراه‌اندازی بانک‌اطلاعاتی سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) در خصوص تخلفات و قاچاق گمرکی بود اما متاسفانه زمانی که برای ثبت رای درنظر گرفته شده بود هم در دو فوریت این لایحه و هم در یک فوریت زمان کمی بود و شاید اگر مهلت داده می‌شد می‌توانست رای لازم را بیاورد.

وی با تاکید بر اینکه هیأت رئیسه باید در اختصاص زمان برای ثبت رای عدالت را رعایت کند، ‌گفت: متاسفانه این امر اتفاق نمی‌افتد و نمایندگان با توجه به زمان کم نمی‌رسند که رای خود راثبت کنند لذا پیشنهاد می‌شود هیأت رئیسه ترتیبی را اتخاذ کند که این امر به درستی صورت گیرد.

وی افزود: چه بسا مشاهده می‌شود در همین لایحه یا در طرح‌های دو فوریتی 115 نفر امضا می‌کنند اما تنها 105 نفر رای می‌دهند که این رویه مطلوب به نظر نمی‌ر سد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت درباسخ به این تذکر گفت: در زمان بررسی لایحه مذکور بنده مدیریت جلسه را بر عهده نداشتم اما تا جایی که متوجه شدم وقت کافی پیش‌بینی شده بود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: توصیه می‌کنم که نمایندگان مشارکت لازم را در رای‌گیری داشته باشند.

انتهای پیام

کد N292026

وبگردی