آفتاب

انتقاد اصلانی از معطل ماندن پرونده کهریزک در دیوان عالی

انتقاد اصلانی از معطل ماندن پرونده کهریزک در دیوان عالی

وکیل‌مدافع یکی از متهمان پرونده قضات کهریزک گفت: ظاهرا آقایان برای رسیدگی به پرونده متهمان کهریزک سرشان شلوغ است که این پرونده نزدیک به یک سال در دیوان عالی کشور مانده است.

محمد اصلانی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره آخرین وضعیت پرونده موسوم به قضات کهریزک گفت: این پرونده از سال گذشته تاکنون در دیوان عالی کشور است و متاسفانه یا خوشبختانه اتفاق جدیدی در این پرونده رخ نداده است.

وکیل مدافع قاضی حداد (یکی از متهمان پرونده کهریزک)، در رابطه با قسمتی از این پرونده که همچنان در دادسرا مفتوح است گفت: به دلیل اینکه وکالتی در این بخش از پرونده ندارم از موضوع آن نیز بی‌اطلاع‌ام؛ زیرا من فقط وکیل قاضی حداد هستم.

وی در مورد اینکه تا چه زمانی این پرونده در دیوان عالی کشور خواهد بود، اظهار بی‌اطلاعی کرد و افزود: این موضوع را باید از دیوان عالی کشور جویا شوید. ظاهرا آقایان سرشان شلوغ است.

به گزارش ایسنا، پس از اتفاقاتی که در بازداشتگاه کهریزک همزمان با وقایع 88 افتاد، دادستانی تهران با صدور کیفرخواست برای سعید مرتضوی دادستان سابق تهران، حداد معاون سابق امنیت دادستان و حیدر‌ی‌فر دادیار سابق دادسرای امنیت خواستار محاکمه و مجازات این افراد شد.

پس از صدور کیفرخواست، این پرونده به شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد و این شعبه از هشتم اسفند ماه 1391 تا اول خرداد 92، یازده جلسه را برای رسیدگی به اتهامات قضات تعلیقی برگزار کرد.

پس از ابلاغ حکم، هم متهمان و هم شکات به آن اعتراض کردند و این پرونده به دیوان عالی کشور رفت و اکنون نزدیک به یک سال از زمان ابلاغ حکم این پرونده به دیوان عالی کشور می‌گذرد.

انتهای پیام

کد N291958

وبگردی