آفتاب
تحولات امنیتی سوریه/

مقدمات آغاز عملیات بزرگ ارتش در حماه/ تروریستها به تسلیحات خود چوب حراج زدند

مقدمات آغاز عملیات بزرگ ارتش در حماه/ تروریستها به تسلیحات خود چوب حراج زدند

ارتش سوریه با وجود عملیاتهای سنگینی که در مناطق مختلف این کشور از جمله غوطه شرقی،حومه درعا،حومه قنیطره و حلب آغاز کرده،به تازگی مقدمات آغاز عملیاتی گسترده علیه تروریستها در حومه غربی حماه را فراهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه، ارتش سوریه اخیرا در منطقه "نوی"در حجومه درعا موفقیتهای متعددی داشته که علاوه بر شکست تروریستها باعث از دست رفتن روحیه آنها و عقب نشینی گروههای مسلح از میدانهای نبرد شده است.

ارتش سوریه اخیرا در عملیات خود در حومه درعا توانست دهها تروریست را به هلاکت برساند و بر منطقه "سجنه القدیمه" سیطره پیدا کند. در این عملیات شمار زیادی از تروریستها کشته و زخمی شدند.

دبگر تحولات امنیتی سوریه به شرح زیر است:

- منابع امنیتی در گفتگو با پایگاه لبنانی الحدث اعلام کردند: ارتش سوریه در حال تدارک عملیاتی بزرگ در حومه غربی حماه است. بنابراین گزارش، عملیات ارتش سوریه در حومه حماه از لحاظ اهمیت با عملیات در حومه درعا برابری می کند. ارتش سوریه اخیرا پس از موفقیتهایی که در منطقه قدیمی حمص داشته توانسته بر دیگر مناطق درگیری تمرکز بیشتری پیدا کند.

- منابع خبری موثق امنیتی اعلام کردند: اعضای گروههای مسلح برای فراهم کردن مقدمات فرار خود از سوریه، رو به فروش تسلیحات در اختیار خود آورده اند. بنابراین گزارش، در پی شکستهای متعدد تروریستها از ارتش سوریه، پدیده فروش تسلیحات توسط تروریستها در مناطق مختلف این کشور به ویژه حومه حلب، حومه ادلب، ادلب، الرقه و درعا افزایش پیدا کرده است.

- منابع امنیتی اعلام کردند: در ادامه درگیریهای شدید جبهه النصره و ارتش آزاد با گروه داعش در استان الرقه دهها تروریست کشته شدند. جبهه النصره و ارتش آزاد در پی این درگیریها توانستند بر منطقه الزملا در 60 کیلومتری الرقه سیطره پیدا کنند.

- هزاران نفر از مردم دوما (حومه دمشق) با برگزاری تظاهراتی گسترده خواستار خروج گروههای مسلح از این منطقه شدند.

- ارتش سوریه در عملیات پیگرد گروههای تروریستی در حومه دمشق، حومه ادلب شمار زیادی از تروریستهای جبهه النصره با تابعیت سعودی، لیبیایی و لبنانی را به هلاکت رساند.

- ارتش سوریه یک تونل 42 متری را در نزدیکی زندان عدرا در حومه دمشق منهدم کرد.

- مقر فرماندهی گروه تروریستی احرار الشام در منطقه داعل در حومه درعا توسط ارتش سوریه منهدم شد و شماری از تروریستها موجود در آن کشته شدند.

- در درگیریهای شدید ارتش سوریه با تروریستها در استان دیرالزور، "عبد الرحمن خیری الویس" و "عمر خلف الشهاب المشهدانی" ملقب به ابوخطاب از سرکردگان جبهه النصره به همراه "حسین عبید العبید" سرکرده جیش الاخلاص الاسلامی به هلاک رسیدند.

- عملیات سنگین ارتش سوریه در مناطق تلدو ، کیسین، عین حسین و وادی المیره در حومه حمص با هلاکت شمار زیادی از تروریستها همراه شد.

- ارتش سوریه در ادامه عملیات خود در مناطق مختلف حلب، مخفیگاههای تروریستها را منهدم کرد. در این عملیات اعضای گروههای مسلح خسارتها و تلفات سنگینی متحمل شدند.

کد N291793

وبگردی