آفتاب
تحولات مصر/

12 کشته وزخمی در حمله به نیروهای امنیتی/السیسی بیشترین آرای خارج از کشور را کسب کرد

12 کشته وزخمی در حمله به نیروهای امنیتی/السیسی بیشترین آرای خارج از کشور را کسب کرد

همزمان با وجود اخباری درباره پیشتازی عبدالفتاح السیسی بر حمدین صباحی بر اساس نتایج انتخابات خارج از کشور مصر، منابع محلی از حمله مسلحانه به نیروهای امنیتی در قاهره و کشته و زخمی شدن 13 نفر خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الیوم السابع، یک منبع امنیتی از حمله مسلحانه چند فرد ناشناس به نیروهای امنیتی مصر، همزمان با تظاهرات دانشجویان حامی اخوان المسلمین در مقابل دانشگاه الازهر در قاهره خبر داد.

وی با اشاره به جزئیات این حادثه تصریح کرد: حدود ساعت 10 شب گذشته حدود 250 نفر از دانشجویان حامی اخوان المسلمین به شکل غیر منتظره ای اقدام به برگزاری تظاهرات در مقابل دانشگاه الازهر کردند. پس از آگاهی از این امر گروهی از نیروهای امنیتی سریعا به محل تظاهرات اعزام شدند. در سایه هرج و مرج به وجود آمده در جریان درگیریها میان شرکت کنندگان در تظاهرات و نیروهای امنیتی، سرنشینان ناشناس یک خودرو با غافلگیر کردن نیروهای امنیتی از پشت سر آنها را مورد هدف قرار داده و به سوی آنها تیر اندازی کردند.

این منبع امنیتی همچنین اظهار داشت میان تظاهرات حامیان اخوان المسلمین و این حادثه رابطه مستقیمی وجود دارد و این امر بر وجود هماهنگی میان عاملان این ترور و دانشجویان حامی اخوان که در تظاهرات حضور داشتند دلالت دارد.

در جریان این حمله مسلحانه سه نفر کشته و 9 نفر دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر، با پایان روند رأی گیری از شهروندان مصری مقیم خارج از کشور در 141 مرکز انتخاباتی و 124 کشور در روز دوشنبه، پایگاه اسکای نیوز اعلام کرد که بر اساس آخرین نتایج شمارش آراء تاکنون "عبدالفتاح السیسی" بر "حمدین صباحی" تنها رقیب خود در این انتخابات پیشتاز بوده است.

این در حالی است که "بدر عبدالعاطی" سخنگوی وزارت خارجه مصر اعلام کرد که بیش از 300 هزار شهروند مصری مقیم خارج از این کشور در انتخابات ریاست جمهوری مصر مشارکت داشته اند.

انتخابات ریاست جمهوری مصر در داخل این کشور روزهای 5 و 6 خرداد برگزار می شود.
 

کد N291792

وبگردی