آفتاب

سمیر جعجع با ریاست جمهوری میشل عون مخالف است

سمیر جعجع با ریاست جمهوری میشل عون مخالف است

سمیر جعجع با بیان اینکه سعد حریری این پیشنهاد را داده تا میشل عون به عنوان نامزد توافقی انتخابات ریاست جمهوری لبنان باشد، اظهار کرد که این پیشنهاد را نمی‌پذیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، سمیر جعجع، رئیس حزب "القوات اللبنانیه" در کنفرانسی خبری در پاریس اظهار کرد که سعد حریری، رئیس جریان المستقبل این مساله را طرح کرده است که میشل عون رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح به عنوان نامزد توافقی برای تصدی پست ریاست جمهوری لبنان انتخاب شود.

وی عنوان داشت: ما باید در خصوص این مساله دقت کنیم که میشل عون تا چه اندازه یک نامزد توافقی است. چگونه میشل عون پس از 9 سال از اقدامات خود می‌تواند به صورت ناگهانی یک نامزد توافقی باشد.

جعجع گفت: حزب الله از میشل عون پشت درهای بسته حمایت می‌کند اما اگر واقعا وی نامزد حزب‌الله است باید میشل عون برنامه‌های خود را اعلام کرده و حزب‌الله برای دادن رای به وی به پارلمان برود.

رئیس حزب القوات اللبنانیه در عین حال عنوان داشت: در صورتی که میشل عون در انتخابات پیروز شود من اولین شخصی هستم که نزد وی رفته و به او تبریک می‌گویم.

جعجع با بیان اینکه گروه 14 مارس به صورت یکپارچه به جلسه روز پنجشنبه می‌رود از گروه‌های دیگر خواست تا برای رای دادن به نامزدی که می‌خواهند به پارلمان بروند.

این مقام لبنانی اظهار کرد که بازی در حال حاضر میان حزب الله و هم‌پیمانان آن است و سایر افراد در حاشیه حضور دارند.

وی همچنین اظهار کرد که حزب وی تلاش کرده تا تماس‌هایی با حزب‌الله داشته باشد اما حزب‌الله تمایلی برای این تماس‌ها ندارد.

انتهای پیام

کد N291623

وبگردی