آفتاب
سخنگوی دبیر کل سازمان ملل؛

بحث استقلال و به رسمیت شناختن کشورها برعهده اعضای مجمع عمومی است

بحث استقلال و به رسمیت شناختن کشورها برعهده اعضای مجمع عمومی است

نیویورک - ایرنا - سخنگوی دبیر کل سازمان ملل درخصوص نامه های ارسالی از سوی برخی گروههای مخالف دولت اوکراین برای به رسمیت شناخته شدن استقلال آنها توسط سازمان ملل گفت: بحث استقلال و به رسمیت شناختن کشورها تنها برعهده اعضای مجمع عمومی می باشد .

به گزارش ایرنا، ˈاستفان دوجاریکˈ روز دوشنبه در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی در خصوص واکنش ˈبان کی مونˈ به نامه های ارسالی از سوی گروههای مخالف دولت اوکراین برای به رسمیت شناخته شدن استقلال آنها اظهار داشت: تصمیم گیری در این موارد به عهده کشورهای عضو سازمان ملل است و در مجمع عمومی این نهاد مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

خبرنگاری به مواردی از این نامه ها که ابتدا به دست دبیرکل سازمان ملل رسیده است، اشاره کرد و در مورد تفاوت این نامه ها سوال کرد که سخنگوی بان کی مون گفت: همانطور که گفتم تصمیم گیری دراین موارد به عهده کشورهای عضو مجمع است و در برخی موارد دبیرکل سازمان ملل در این میان فقط نقش یک صندوق پستی را بازی می کند و پس از دریافت نامه ها ، آنها را برای بحث و بررسی به مجمع عمومی سازمان می فرستد.

خبرنگار ایرنا از دوجاریک پرسید: اگر آنطور که می گویید دبیر کل سازمان ملل در این میان نقش تصمیم گیرنده ندارد و هیچ گونه نفوذی هم در مورد این گونه تصمیم گیری ها ندارد ، اساسا فرستان نامه ها به دست او چه منطقی دارد؟

دوجاریک در پاسخ گفت : این یک قاعده و رسم است که هر گونه نامه شکایت و یا در خواستی که به سازمان ملل فرستاده می شود ابتدا به دفتر دبیر کل می رسد و پس از آن به مقامات و یا نهاد های ذیربط ارسال می شود.

اروپام 2253 **1908 ** 1552
کد N291256

وبگردی