آفتاب

نمایندگان اروپا روز پنجشنبه برای نظارت بر انتخابات به اوکراین می روند

نمایندگان اروپا روز پنجشنبه برای نظارت بر انتخابات به اوکراین می روند

مادرید- ایرنا- نمایندگان کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا با هدف نظارت بر روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اوکراین، روز پنجشنبه هفته جاری به کی اف پایتخت این کشور بحران زده اروپای شرقی می روند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی افه اسپانیا با اعلام این خبر گزارش داد که چهارنماینده مجلس از احزاب مختلف این کشور در هیات پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا حضور دارند.

هدف این هیات، نظارت بر روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه آینده - 25 می - در اوکراین است.

بر اساس این گزارش، هیات یادشده در مدت حضور در اوکراین، از شعبه های انتخابات و مراکز رای گیری در این کشور دیدن خواهد کرد و روند آن را در میانه بحران وخیم سیاسی و نظامی که اوکراین را دربرگرفته و به موج جدایی طلبی مناطق شرقی این کشور دامن زده است، زیر نظر خواهد داشت.

ˈکارلوس کامپوزانوˈ از حزب همگرایی و وحدت کاتالونیا که از اعضای اسپانیایی این هیات است، امروز دوشنبه در بیانیه ای گفت یکی از مهمترین وظایفی که هیات آنها به عنوان ناظر خواهد داشت، تضمین شفافیت و عملکرد خوب برگزارکنندگان انتخابات اوکراین است .

وی افزود: این انتخابات بسیار اساسی است زیرا از یک سو، نقش مهمی در تامین ثبات اوکراین و تضمین دموکراسی در آن خواهد داشت و از سوی دیگر، به روسیه و متحدانش نشان خواهد داد که روندی با این خصوصیات، غیر قابل مذاکره و غیر قابل برگشت است.

پیش از این، مقام های کمیسیون انتخاباتی و صاحبنظران از وضعیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری هفته آینده در شرق اوکراین به دلیل درگیری شبه نظامیان هوادار روسیه با نیروهای ارتش ابراز نگرانی کرده اند.

کمیسیون انتخابات اوکراین نیز روز شنبه نسبت به اقدامات شبه نظامیان در ˈلوهانسکˈ و ˈدونتسکˈ برای جلوگیری از برگزاری انتخابات در این مناطق هشدار داد.

ساکنان این مناطق در هفته های اخیر اقدام به جدایی طلبی و درگیری با ارتش اوکراین کرده اند که در نتیجه آن، چندین نفر کشته یا زخمی شده اند.

شبه جزیره کریمه اوکراین نیز پس از برگزاری یک همه پرسی به روسیه پیوسته است.

اروپام **1234** شبس 1551
کد N291197

وبگردی