آفتاب
وزیر کشور در جمع خبرنگاران:

گشت ارشاد باید شبکه های ابتذال را هدف قرار دهد/ حمایت از تشکیل سمن های امر به معروف و نهی از منکر

گشت ارشاد باید شبکه های ابتذال را هدف قرار دهد/ حمایت از تشکیل سمن های امر به معروف و نهی از منکر

وزیر کشور گفت: وزارت کشور از سمن هایی که در حوزه عمومی، امنیت اجتماعی و امر به معروف و نهی از منکر سازماندهی شده کار کنند حمایت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه جلسه امروز شورای اجتماعی که امروز بعد از ظهر در وزارت کشور برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: جلسه شورای اجتماعی که بر اساس مصوبه شورای انقلاب فرهنگی حول مسائل فرهنگی و اجتماعی 24 دستگاه موظف شدند وظایفی را در حیطه مسئولیت خود انجام دهند.

وی با بیان این که این جلسات هر دو ماه یکبار برگزار می شود ادامه داد: در این جلسه موضوعات خاصی که قبلا تهیه شده و کارگروهها روی آن کار کرده اند ارائه می شود و در نهایت مصوباتی تصویب خواهد شد که این مصوبات لازم الاجرا است.

وی با بیان اینکه موضوع امروز جلسه شورای اجتماعی بحث حجاب و عفاف بود گزارشهایی را سازمان تبلیغات اسلامی، بسیج و ناجا به این جلسه ارائه دادند و جمع بندی گزارشات از دستگاههای دیگر را به وزارت کشور ارائه کردند.

وزیر کشور گفت: همه دستگاهها در این جلسه تاکید کردند که به دنبال تمهیداتی هستند که در جهت حفظ ارزشهای دینی، حفظ اخلاق عمومی جامعه و برقراری امنیت اجتماعی فعالتر عمل کنیم. و به گونه ای عمل شود که شاهد برخی از مظاهر نامناسب ارزشی و اخلاقی در جامعه نباشیم.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه برخی از اقدامات در جهت حفظ ارزشها و اخلاق در جامعه قطعا سلبی خواهد بود گفت: نیروی انتظامی با هوشمندی هدف دار و با روشهای ایجابی بسیار مناسب موفقیت بسیار زیادی کسب کرده و قرار شد که با شبکه ابتذال و یا گروههای که به صورت سازمان یافته و هدف دار در جهت خدشه دار شدن جامعه فعالیت می کنند برخورد مناسب انجام دهند.

وی افزود: همچنین مقرر شد دستگاههای فرهنگی صدا و سیما، وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات و دستگاههای ذیربط درباره ترویج اخلاق اسلامی، فرهنگ دینی، حجاب فعالیت بیشتری کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه بازرسانی از طرف شورای اجتماعی برای نظارت بر کار دستگاهها تعیین شده اند گفت: نهایتا گزارش این بازرسان به شورای اجتماعی ارائه می شود تا ما بتوانیم با فعالیت و جدیت بیشتر این مسیر را ادامه دهیم و دغدغه های جامعه دینی ایران را رفع کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: طبق نظرسنجی های انجام شده بیش از 95 درصد جامعه را معتقد به رعایت اخلاق دینی، حفظ  حرمتها و کرامت دینی هستند لذا ما نیز به گونه ای باید عمل کنیم که در راستای تقویت ارزشهای دینی باشد.

وی با اشاره به نقش مردم در این زمینه گفت: حول محور امر به معروف و نهی از منکر ما در وزارت کشور اعلام کردیم اگر سمن هایی تاسیس شود که بتواند به صورت سازماندهی شده متشکل و با رعایت قوانین و اخلاق مبتنی بر ارزشهای دینی، امر به معروف و نهی از منکر به صورت نهادینه در جامعه گسترش دهد ما حمایت خواهیم کرد.

رحمانی فضلی توضیح داد بیش از 81 درصد درمان معتادان را به وسیله مردم و بخش خصوصی انجام می دهیم بنابر این هر جا مردم در جامعه باشند می توان با سرعت بیشتر موضوعات را پیش برد.

وی گفت: هر کدام از سمن هایی که در حوزه عمومی و امنیت اجتماعی و امر به معروف بصورت سازماندهی کار کنند مورد حمایت وزارت کشور خواهند بود.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا گشت ارشاد به کار خود ادامه خواهد داد گفت: گشت ارشاد به عنوان یکی از وظایف نیروی انتظامی برای ایجاد امنیت اجتماعی و هویت کل جامعه تعیین شده و باید با مواردی از آسیب های اجتماعی که برای عموم جامعه ایجاد نا امنی می کند برخورد شود.

وی خاطر نشان کرد: مثلا اگر در مواردی ارزشهای اخلاقی جامعه را در قالب حجاب گروههای متشکل و سازمان یافته در شبکه های ابتذال مورد هدف قرار دهند حتما باید این واحدهای گشتی که وظیفه فرهنگی و اجتماعی دارند باشند و کار خود را انجام دهند.

 

 

 

کد N291111

وبگردی