آفتاب

رئیس جمهوری کره‌جنوبی برای چهارمین بار عذرخواهی کرد

رئیس جمهوری کره‌جنوبی برای چهارمین بار عذرخواهی کرد

رئیس جمهور کره جنوبی با تعهد نسبت به اصلاح سیستم ایمنی و قوانین اداری این کشور، بار دیگر به دلیل فاجعه مرگبار دریایی رسما عذرخواهی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، پارک گئون-های، رئیس جمهوری کره جنوبی در اولین بیانیه‌ سراسری‌اش از تلویزیون خطاب به ملت خود گفت: از آن جایی که رئیس جمهور برای زندگی و ایمنی مردم مسئول است، صادقانه برای زجری که مردم کشیده‌اند متاسفم. در نهایت مسئولیت عدم پاسخگویی مناسب در واکنش به این اتفاق برعهده من است.

رئیس جمهوری کره‌جنوبی هم‌چنین در سخنانش زمانی که نام کسانی را برد که زندگی‌شان را برای نجات دیگران قربانی کرده بودند، گریه‌اش گرفت و آن‌ها را "قهرمانان واقعی و امیدهای کشور" نامید. وی پیشنهاد داد تا بنای یادبودی برای قربانیان بسازند و روز 16 آوریل را روز ایمنی ملی بنامند.

پارک گئون-های از زمان واژگونی و غرق شدن کشتی مسافربری در 16 آوریل چهار بار معذرت خواهی کرده است اما این اولین معذرت‌خواهی او در قالب یک اعلامیه سراسری بوده است.

در سی و چهارمین روز تحقیق بر روی این مساله، تایید شده که 286 نفر کشته و 18 نفر مفقودالاثر شده‌اند.

از روز غرق شدن کشتی که 172 نفر نجات پیدا کردند دیگر هیچ فردی زنده از آب بیرون کشیده نشد.

از میان 476 مسافری که در این کشتی بد سرنوشت حاضر بودند 325 نفر آنان دانش آموزان دبیرستانی و 24 نفر از آنان معلم بودند که به اردو رفته بودند. پس از این واقعه تاسف عمیقی سراسر کشور را در بر گرفت و باعث شد میلیون‌ها نفر در مراسم یادبود این قربانیان در کل کشور عزاداری کنند.

رئیس جمهور کره جنوبی گفت، در حقیقت عملکرد گارد نجات دریایی در جلوگیری از غرق شدن کشتی موفقیت آمیز نبود و اشاره می‌کند پس از تاملاتی در این باره به این نتیجه رسیده که گارد دریایی منحل خواهد شد.

یکی از دلایل اصلی غرق شدن این کشتی بارگیری بیش از حد و سهل انگاری در بازدید موارد ایمنی بوده است.

انتهای پیام

کد N290881

وبگردی