آفتاب
در دیدار مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان شد

قول مساعد روحانی برای اتمام پروژه‌های با 80 پیشرفت در استان کهگیلویه و بویراحمد

قول مساعد روحانی برای اتمام پروژه‌های با 80 پیشرفت در استان کهگیلویه و بویراحمد

نماینده مردم کهگیلویه و بهمئی در مجلس از قول مساعد رییس جمهور برای اتمام پروژه‌هایی با 80 درصد پیشرفت در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی محمد بزرگواری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به دیدار امروز نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد با رییس جمهور اظهار کرد: نمایندگان در این دیدار با تشریح وضعیت استان، مشکلات عدم توسعه و پیشرفت را در کهگیلویه و بویراحمد متذکر شدند، همچنین گفته شد که گرچه استان ما دارای پتانسیل‌های بالایی در زمینه جنگل، آب، منابع طبیعی و گاز است اما چون دولت‌ها نگاه ویژه‌ای به این استان‌ها نداشتند، به عنوان یک استان محروم از آن یاد می‌شود.

وی فراهم نبودن زیرساخت‌های جاده‌ای را از عوامل عدم توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان و خاطرنشان کرد: در حال حاضر استان ما 80 درصد نفت کشور را تامین می‌کند اما خودش بهره‌ای از این نفت و گاز نبرده و پالایشگاه و پتروشیمی در این منطقه وجود ندارد. در برخی موارد هم کلنگ‌زنی‌هایی انجام شده اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

نماینده مردم کهگیلویه و بهمئی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از نزولات آسمانی در این استان به خوبی استفاده نشده، اضافه کرد: آقای روحانی در این دیدار قول داد که زمینه و امکانات لازم برای حل مشکلات فراهم شود. ایشان همچنین تاکید داشتند که امکانات لازم در حوزه گردشگری مهیا شود و و سرمایه‌گذار به این منظور به استان کهگیلویه و بویراحمد جذب شود.

بزرگواری تصریح کرد: آقای روحانی همچنین قول داد که پروژه‌های راه و جاده در استان ما که به 80 درصد پیشرفت رسیده، در سال جاری به اتمام برسد.

وی همچنین گفت که نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار از رییس جمهور دعوت کردند تا سفری به این استان داشته باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: یکی از گلایه‌های نمایندگان این بود که در دولت یازدهم هیچ وزیر و معاون وزیری به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر نکرده که ایشان قول دادند این موضوع را پیگیری کنند.

انتهای پیام

کد N290658

وبگردی