آفتاب

آغاز رزمایش تایوان برای مقابله با حمله احتمالی چین

آغاز رزمایش تایوان برای مقابله با حمله احتمالی چین

تایوان امروز (دوشنبه) یک رزمایش شبیه‌سازی شده با استفاده از کامپیوتر را برای مقابله با حمله احتمالی توسط ناوهواپیمابر چین به این کشور آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این رزمایش پنج روزه که بخشی از بزرگ‌ترین رزمایش سالانه تایوان که در ماه سپتامبر برگزار می‌شود، برای آزمایش توانمندی‌های این جزیره در مقابله قدرت روزافزون چین برگزار می‌شود.

طبق اعلام مقامات دفاعی این کشور، هدف از این رزمایش مقابله با تهدید حملات گروهی از ناوهای هواپیمابر چین به سواحل شرقی تایوان است.

تحلیل‌گران معتقدند که تجهیزات نظامی تایوان در غرب این کشور مستقر است و به همین دلیل سواحل غربی در مقابل حمله احتمالی چین مقاوم نخواهند بود.

در این رزمایش برای اولین بار از تسلیحات جدید تایوان از جمله بالگردهای آپاچی آمریکایی، هواپیمای ضد زیردریایی پی ‌ 3 سی استفاده می‌شود.

پس از به قدرت رسیدن ما یینگ جئو، رئیس جمهوری تایوان در سال 2008 و انتخاب دوباره او در سال 2012 تنش‌ها در تنگه تایوان کاهش یافته و ارتباطات گردشگری و تجاری این دو کشور افزایش یافت.

پکن همچنان تایوان را تهدید می‌کند که در صورت اعلام استقلال به زور متوسل خواهد شد. این در حالی است که تایوان از سال 1949 که جنگ داخلی پایان یافت، به صورت مستقل از چین هدایت می‌شود.

انتهای پیام

کد N290280

وبگردی