آفتاب

تمدید زمان ثبت نام سوری های ساکن خارج برای شرکت در انتخابات سوریه

تمدید زمان ثبت نام سوری های ساکن خارج برای شرکت در انتخابات سوریه

تهران- ایرنا- کمیته انتخابات ریاست جمهوری در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: با توجه به درخواست شمار زیادی از سوری های ساکن خارج که موفق به ثبت نام برای شرکت در انتخابات آتی ریاست جمهوری نشده اند، زمان ثبت نام جهت این انتخابات تا 21 ماه جاری میلادی (چهارشنبه 31 اردیبهشت) تمدید می شود.

به گزارش خبرگزرای رسمی سوریه (سانا) کمیته انتخابات ریاست جمهوری در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: شماری از سوی های ساکن خارج اعتراض کرده اند که هنوز موفق به ثبت نام برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری نشده اند و به همین دلیل خواستار تمدید مهلت ثبت نام شده اند؛ به همین دلیل زمان ثبت نام تا پایان روز چهارنشبه تمدید می شود.

این کمیته می افزاید: سوری های ساکن خارج از ساعت هشت صبح تا هشت شب با دردست داشتن گذرنامه های خود می توانند به سفارتخانه های سوریه مراجعه و ثبت نام کنند تا بتوانند از حق خود برای انتخاب رییس جمهوری شان استفاده و در رای گیری شرکت کنند.

این کمیته همچنین در مورد راه های ثبت نام نیز اعلام کرد: متقاضیان می توانند از طریق نمابر سفارتخانه، اداره پست، پست الکترونیک (ایمیل) با ذکر مشخصات دقیق خود، ذکر نام و نام خوانودگی، تاریخ و محل تولد، شماره ملی خود برای این انتخابات ثبت نام کنند.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه 13خرداد در سراسر این کشور برگزار می شود و رقه تنها شهری است که رای گیری در آن انجام نمی گیرد، زیرا تروریست های مسلح در این شهر حضور دارند.

تعداد صندوق های رای در استان های مختلف سوریه بر حسب وضعیت امنیتی آن ها متفاوت است. هر شهروند در استان محل سکونت خود رای خواهد داد اما ساکنان مناطق درگیری می توانند در نزدیک ترین مرکز انتخاباتی رای دهند.

کمیته انتخابات سوریه همچنین اعلام کرد که انتخابات ریاست جمهوری این کشور به صورتی کاملا علنی برگزار می شود و خبرنگاران رسانه ها مجاز به حضور در مراکز رای گیری هستند تا پوشش خبری این رویداد به صورت دقیق صورت گیرد. کار شمارش آرا هم از طریق تلویزیون های بزرگ مستقر در میدان های اصلی شهرها پخش خواهد شد.

ˈماجد خضرهˈ سخنگوی دادگاه عالی قانون اساسی سوریه چندی پیش در کنفرانس خبری اسامی نامزدهای نهایی رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سوریه را اعلام کرد.

ماجد خضره اعلام کرد: از میان 24 نامزدی که برای رقابت در این انتخابات ثبت نام کرده اند، در نهایت ماهر عبدالحفیظ الحجار، حسان عبدالله النوری و بشار حافظ الاسد، از جانب دادگاه عالی قانون اساسی تایید صلاحیت شدند.

کارشناسان سیاسی می گویند بشار اسد بیشترین شانس را برای پیروزی در این انتخابات دارد.

خاورم **2041**1275
کد N290259

وبگردی