آفتاب
تحولات فلسطین/

یورش دوباره شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی/تلاش صهیونیستها برای مخفی کردن خط آهن سدیروت

یورش دوباره شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی/تلاش صهیونیستها برای مخفی کردن خط آهن سدیروت

شهرک نشینان صهیونست امروز بار دیگر با حمایت نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی یورش بردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه لبنانی العهد در فلسطین، شمار زیادی از شهرک نشینان صهیونیست ساعتی پیش با حمایت نیروهای ارتش اسرائیل به صحن مسجدالاقصی یورش بردند و بار دیگر این مسجد شریف را مورد هتک حرمت قرار دادند.

در منطقه "ام الشرایط" در رام الله نیز نظامیان صهیونیست به منازل مردم یورش بردند. در پی این اقدامات ساکنان فلسطینی منطقه نیز به شدت با صهیونیستها درگیر شدند.

بنابراین گزارش، در پی استفاده نظامیان صهیونیست از گاز اشک آور برخی از شهروندان فلسطینی دچار خفگی شدید شده اند.

خبرنگار العهد همچنین اعلام کرد: بولدوزرهای ارتش رژیم صهیونیستی ساعتی پیش به منطقه "نحالین" در غرب بیت لحم (کرانه باختری) یورش برده و در حال قطع کردن درختان در زمینهای کشاورزی هستند.

دیگر تحولات فلسطین به شرح زیر است:

- کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد: انتشار یک فیلم ویدئویی در نوارغزه که در آن خط راه آهن سدیروت به عسقلان و قطاری که در حال طی مسیر است، دیده می شود نگرانی مقامات امنیتی را برانگیخته است. بنابراین گزارش، مقامات امنیتی اسرائیل از در تیررس قرار گرفتن خط آهن سدیروت توسط موشکهای مقاومت فلسطین نگران هستند و در تلاش برای یافتن راهی برای مخفی کردن این خط آهن هستند.

یک مقام نظامی اسرائیلی نیز در این باره به گروههای فلسطینی هشدار داده و از واکنش محکم تل آویو به هرگونه حمله به خط آهن سدیروت خبر داده است.

- شبکه المیادین از بازداشت چهار فلسطینی در نقاط مختلف کرانه باختری توسط ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.

- برخی مقامات جنبش فتح در گفتگو با پایگاه لبنانی العهد اعلام کردند: دولت توافق ملی به زودی تشکیل می شود اما تل آویو از به رسمیت شناخته شدن این دولت از سوی کمیته چهارجانبه نگران است.

- منابع فلسطینی با اشاره به گذشتن چندین روز از اعتصاب غذای اسرای فلسطینی، درباره وضعیت وخیم جسمانی برخی از اسرا هشدار دادند.

- منابع مطلع نزدیک به جنبش فتح به روزنامه فلسطینی الایام اعلام کردند: بخت "رامی الحمدالله" برای انتخاب به عنوان نخست وزیر دولت توافق ملی فلسطینی رو به افزایش است. بنابر اعلام این منابع با توجه به موافقت جنبش حماس با انتخاب رامی الحمدالله به عنوان نخست وزیر دولت جدید، این گروه فلسطینی برای انتخاب "اسماعیل هنیه" به عنوان رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین تلاش می کند.

- "باسم نعیم" از رهبران حماس در اظهاراتی تاکید کرد: دولت توافق ملی فلسطین تا یک هفته دیگر تشکیل خواهد شد و "ابومازن" خبر آن را به زودی اعلام خواهد کرد.

کد N290176

وبگردی