آفتاب

تل آویو به تقویت روابط با آمریکای لاتین چشم دوخته است/ درگیری در سائوپائولو برزیل

تل آویو به تقویت روابط با آمریکای لاتین چشم دوخته است/ درگیری در سائوپائولو برزیل

تلاش تل آویو برای تقویت روابط تجاری با آمریکای لاتین، درگیری در سائوپائولو برزیل و برگزاری نشست اتحادیه کشور‌های آمریکای جنوبی در اکوادور از جمله تحولات آمریکای لاتین به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، رادیو اسرائیل از تلاش تل آویو برای تقویت روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای عضو پیمان اقیانوس آرام، کلمبیا، مکزیک، شیلی و پرو و کاستاریکا پس از پذیرش رژیم صهیونیستی به عنوان ناظر این پیمان در کنار آمریکا در فوریه 2014 خبر داد.

رادیو اسرائیل در ادامه از طرح کابینه اسرائیل برای گسترش روابط اقتصادی با آمریکای لاتین خبر داد که از چند ماه پیش توسط هیئتی مشترک از چند وزارتخانه آماده شد.

این رسانه صهیونیستی در ادامه از گشایش سفارت اسرائیل در پاراگوئه در راستای اجرای این طرح، افزایش فعالیت‌ ها در سفارتخانه‌ های اسرائیل در مکزیک، کلمبیا و کاستاریکا و تصمیم آویگدور لیبرمن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی برای سفر به این کشورها خبر داد.

رسانه ها همچنین با اشاره به درگیری پلیس برزیل و معترضان در شهر سائوپائولو در آستانه برگزاری مسابقات جام جهانی برزیل گزارش دادند که پلیس این شهر برای سرکوب معترضان در نزدیکی فرودگاه این شهر از گاز آشک‌ آور و گلوله پلاستیکی استفاده کردند.

معترضان برزیلی در این تظاهرات که در اعتراض به شرایط نابسامان اقتصادی قشر متوسط برگزار شد به خودروها حمله کرده و به سوی نیروهای امنیتی وسایل آتش زا پرتاب کردند.

آسوشیتد پرس همچنین از برگزاری نشست اتحادیه کشور‌های آمریکای جنوبی موسوم به "اوناسور" در اکوادور با هدف بررسی انتصاب دبیر کل جدید و ارزیابی مذاکرات دولت ونزوئلا با اپوزیسیون خبر داد.

قرار است در این نشست که با حضور وزرای خارجه کشورهای عضو در 22 و 23 ماه مه در استان گالاپاگوس در شرق اکوادور برگزار می شود، جانشین "رودریگرز آراکه" دبیر کل فعلی اتحادیه انتخاب شود.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که مردم کلمبیا خواستار کناره گیری نامزد مورد حمایت "آلوارو اوریبه" از انتخابات ریاست جمهوری این کشور پس از انتشار ویدئوی "اسکار ایوان زولوئگا" و آشکار شدن عملیات جاسوسی وی در روند مذاکرات صلح شدند.

کد N290033

وبگردی