آفتاب

وزرای دفاع کره‌جنوبی، ژاپن و آمریکا به‌زودی دیدار می‌کنند

وزرای دفاع کره‌جنوبی، ژاپن و آمریکا به‌زودی دیدار می‌کنند

مقام‌های دولت سئول امروز (دوشنبه) اعلام کردند: وزرای دفاع ایالت متحده، ژاپن و کره جنوبی قرار است دهم خرداد در سنگاپور برای مذاکرات احتمالی درخصوص برنامه‌های موشکی و اتمی دولت پیونگ‌یانگ با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کیم کوان جین، وزیر دفاع کره جنوبی قرار است با چاک هاگل و ایتسونوری اونودرا، وزرای دفاع آمریکا و ژاپن در 31 مه سال جاری میلادی (10 خرداد) در سنگاپور و در حاشیه نشست امنیتی آسیا دیدار کند.

سیزدهمین نشست امنیتی آسیا قرار است در سنگاپور و در یک دوره سه روزه برگزار شود.

سخنگوی وزیر دفاع کره جنوبی در این باره گفت: دستور کار برای مذاکرات سه جانبه دفاعی در دست بررسی است و جزئیات آن هنوز مشخص نشده است.

وی افزود: مسائل امنیتی مختلف و جامع براساس منافع دو جانبه بر روی میز کار است و تاکید وزرای دفاع ژاپن، آمریکا و کره جنوبی بر آخرین تحولات کره شمالی تمرکز دارد.

این مقام مسئول کره جنوبی افزود: یکی از موارد مورد بحث تبادل اطلاعات نظامی است و امضای تفاهم‌نامه همکاری برای روابط سه جانبه امنیتی و دفاعی میان وزرای دفاع سه کشور امضا می‌شود.

این مکانیسم همکاری یک مساله حساس برای سئول محسوب می‌شود چرا که این کشور با کره شمالی همچنان درگیر است. علاوه بر این برگزاری نشست با ژاپن نیز از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که روابط بین توکیو و سئول در پی برخی از مسائل منطقه‌ای و موارد تاریخی دچار تنش شده بود.

وزیر دفاع کره جنوبی قرار است همزمان با شرکت در این نشست سه جانبه به مذاکرات دو جانبه با همتایان خود از کشورهایی نظیر انگلیس و نیوزیلند بپردازد.

انتهای پیام

کد N290023

وبگردی