آفتاب

نماینده کرج: برخی مدیران استانداری البرز به دستور وزیر کشور عزل شدند

نماینده کرج: برخی مدیران استانداری البرز به دستور وزیر کشور عزل شدند

تسنیم نوشت:

رئیس مجمع نمایندگان استان البرز با بیان اینکه به خاطرخرابی جو ایجاد شده بعد از قضایای برد- برد موضوع استعفای مدیران استانداری البرز مطرح شده ،گفت :وزارت کشور دستور عزل مدیران مستعفی استانداری البرز را صادر کرده است.

عزیز اکبریان گفت: نظر ما این است که این 5نفر مدیر استانداری که استعفا داده اند، از ابتدای کاربرخلاف قوانین و مقررات کشور در این سمت ها مشغول به فعالیت بوده وبر اساس قانون نباید در این پست ها مشغول به کار می شدند.

نماینده مردم کرج گفت: از ابتدای این انتصابات به وزیر کشور گفته بودیم که به کارگیری این افراد غیر قانونی است و اینها نباید در اینجا باشند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشوردستورجایگزینی این مدیران را داده بود اما استاندار البرزاز اجرای دستور سر باز می زد ومی گفت برای حفظ این مدیران از رییس جمهور دستور می گیرم.
اکبریان بیان کرد: نهاد ریاست جمهوری نیز در جریان این ماجرا قرار داشت و دولت نیز هیچ مجوزی برای به کارگیری اینها صادر نکرده بود.

او با بیان اینکه سه نفر از این افراد بازنشته بودند یاد آور شد: به کارگیری افراد بازنشسته تابع قوانین و مقرراتی است که حتما باید برای این افراد از هیئت دولت مجوز اخذ گردد؛کاری که برای این افراد بازنشسته نشده بود.

اکبریان با انتقاد از استاندار البرز دربه کارگیری افراد و بستگان در استانداری البرز گفت: هیج کدام از این انتصابات قانونی نبوده و استاندار البرزنباید فرزندش را در استانداری به کار بگمارد.

او با بیان اظهارات وزیر کشور در مورد یکی از مشاورین استاندار البرز یادآور شد:وزیر کشور گفت که من شخصا دستور عزل ایشان را صادر کردم.

رئیس مجمع نمایندگان استان البرز با بیان اینکه وزارت کشور دستور عزل این مدیران را صادر کرده گفت:استاندار البرز تابه حال از اجرای دستور وزیر کشور استنکاف می کرد.

اکبریان با بیان اینکه این افراد که انتصاباتشان غیر قانونی بوده چطوردر کمیسیون ماده 100و در جایی به کار گرفته شده اند که حتما باید کارشناس وزارت کشور در آنجا فعالیت نماید.
او با طرح این سوال گفت: کسی که سابقه یک روز کار در وزارت کشور را ندارد چطور می تواند یک ساختمانی راچند میلیارد جریمه و یا حکم تخریب برای بنایی بدهد!

نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد وآسارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استعفا نمی تواند پایان کار این دوستان باشد گفت:از دیوان محاسبات می خواهم که حقوق و مزایای دریافتی این افراد بازنشسته که برخلاف قوانین استخدام شده و حق الزحمه هایی نیز از کمیسیون ماده 100دریافت کرده اند را به بیت المال برگرداند.

اکبریان با بیان اینکه بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات در این زمینه مرتکب قصورهایی شده اند گفت: متاسفانه بازرسی کل کشور علی رغم اعلام ما به این پرونده ورود نکرده و اگر هم ورود کرده تاکنون گزارشی در اختیار مجمع نمایندگان استان البرز قرار نداده است.

اکبریان همچنین در مورد تاثیر برگزاری همایش برد -برد در برکناری این مدیران نیز گفت: اجرای همایش برد برد که برای پرکار نشان دادن و مانور فعالیت های استانداری البرز برگزار شد تاثیر صد در صد عکسی داشت و به خاطر خرابی جو ایجاد شده بعد از قضایای برد- برد که افتضاحی به وجود آمد و کارمندان را به عنوان سرمایه گذار به سالن همایش آوردند موضوع استعفا مطرح شد.

نماینده مردم کرج همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به انتصاب سریزدی سرپرست معاونت عمرانی استانداری البرز اشاره کرد و یاد آور شد: انتصاب سرپرست بیش از سه ماه غیر قانونی است و سریزدی به مدت هفت ماه سرپرست معاونت عمرانی استانداری بوده است.

او ادامه داد: مهندس خندان دل ، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور دوماه قبل از عید نامه برکناری ایشان و معرفی جایگزین را برای استاندار البرز ارسال کرده بود.

 

17231

 

 

کد N290020

وبگردی