آفتاب

زندانیان برزیلی گروگان های خود را آزاد کردند

زندانیان برزیلی گروگان های خود را آزاد کردند

تهران- ایرنا- مقامات زندان ˈآدوگادو جاکینتو فیلهوˈ شهر ˈآراکاجوˈ برزیل اعلام کردند زندانیانی که چهار نیروی محافظ و بیش از یکصد تن از ملاقات کنندگان را گروگان گرفته بودند، آنها را آزاد کرده اند.

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری فرانسه از برازیلیا، مذاکره کنندگان ابتدا توانستند زندانیان را به آزادی یکی از اعضای گارد محافظ زندان متقاعد کنند که گروگان گرفته بودند. این زندان در شهر آراکاجا مرکز ایالت ˈسرژیپهˈ روز شنبه و در پایان زمان ملاقات، صحنه شورش زندانیان شد که به گروگان گیری بیش از یکصد نفر انجامید.

ˈمارینهو تیباسˈ سخنگوی دادگستری این ایالت گفت : شورش پایان یافته است، محافظان و همه خویشاوندان زندانیان که گروگان گرفته شده بودند آزاد شده اند.

وی ادامه داد: 127 نفر از اعضای خانواده زندانیان که برای ملاقات آمده بودند از جمله 15 کودک گروگان گرفته شده بودند.

این شورش تنها 26 روز پیش از برگزاری بیستمین دوره بازی های جام جهانی فوتبال در برزیل اتفاق افتاد که با اعتراضات فراوانی بر سر بیش از 11 میلیارد دلار هزینه برگزاری این مسابقات روبرو است.

مقامات همچنین گفتند شورش و گروگان گیری در یکی از چهار ساختمان این زندان روی داد و بقیه ساختمان ها امن و آرام بود. مذاکرات برای آزادی گروگان ها ابتدا روز شنبه آغاز شد اما بدون نتیجه شامگاه همان روز پایان یافت.

در مجموع 467 زندانی در این زندان نگهداری می شوند که شکایت های زیادی از شلوغی بیش از حد آن شده است. زندانیان این زندان به عنوان یکی از زندان های امنیتی برزیل نمی توانند از ملاقات کنندگان خود بسته های غذا بگیرند، تلفن همراه داشته باشند یا زمان حضور آنها در فضای باز محدود است.

اروپام**9157**1485** 1064
کد N289873

وبگردی