آفتاب
جهانگیر خطاب به مددجویان:

از نگهداشتن شما در زندان خرسند نیستیم

از نگهداشتن شما در زندان خرسند نیستیم

رییس سازمان زندان‌های کشور مددجویان را مورد خطاب قرار داد و گفت: از نگهداشتن شما در زندان خرسند نیستیم و با تمام وجود تلاش می کنیم تا زمینه نگهداری مناسب شما در این مکان فراهم شود تا بتوانید توانمند و بهنجار به جامعه اجتماعی برگردید.

رییس سازمان زندان‌های کشور مددجویان را مورد خطاب قرار داد و گفت: از نگهداشتن شما در زندان خرسند نیستیم و با تمام وجود تلاش می کنیم تا زمینه نگهداری مناسب شما در این مکان فراهم شود تا بتوانید توانمند و بهنجار به جامعه اجتماعی برگردید.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اصغر جهانگیر در بازدید از زندان‌های استان مازندران، آموزش را با محتوای موثر منشاء پویایی و تکامل و تعالی خواند و بر ارتقاء فعالیت‌های فرهنگی تربیتی تا حصول نتایج مطلوب تاکید کرد و همچنین نوسازی زندان‌ها را با هدف رعایت اصول زندانبانی اسلامی از دغدغه های سازمان زندان‌ها برشمرد.

وی با اشاره به نقش فضا و محیط زندگی در افکار انسان و حفاظت و مراقبت از زندانیان، گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده و ساخت زندان‌های جدید با هدف تحقق سیاست‌های سازمانی و رعایت اصول زندانبانی اسلامی یکی از دغدغه‌های سازمان زندان‌هاست.

وی با تاکید بر سرعت بخشیدن به پروژه‌های در دست اقدام تصریح کرد: فضا و محیط زندگی افراد در تغییر تفکر و ذهنیت آنها دخالت دارند و باید زمینه تحول فکری برای زندانیان فراهم باشد.

وی از مددجویان خواست زمان حضور در زندان را یک فرصت بدانند و از امکانات زندان برای جبران گذشته بهره برداری کنند.

جهانگیر با اشاره به مکتب اسلامی خدمت به انسان‌های نیازمند را یک وظیفه دانست و از همکاران زندان‌ها خواست در کمک به زندانیان دریغ نورزند و این امر را یک وظیفه انسانی تلقی کنند.

رئیس سازمان زندان‌ها بر ارتقاء سطح فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی تا حصول نتایج مطلوب اصلاحی تاکید کرد و با اشاره به نقش این اقدامات در تغییر رفتار و اذهان زندانیان، گفت: چه بسا افرادی که از اصل خویش بازماندند و نیاز به هدایت و حمایت دارند و این فعالیتها باید هدفمند و تا حصول نتیجه مطلوب اصلاحی و تربیتی صورت پذیرد.

این مقام قضایی کتابخوانی و انس با کتاب را گرایش به یک فرهنگ والای انسانی عنوان و تصریح کرد: انسان با رجوع به کتاب و افزایش سطح دانش و توانمندی‌های علمی نه تنها آرامشی برای خود فراهم کرده، بلکه گامی به سوی یک فرهنگ والای انسانی برداشته که بر ثبات اعتقادات و تفکرات آن می‌افزاید.

وی کتابخوانی را یک شاخص موثر در امر اصلاح و تربیت انسان دانست و اظهار کرد: در جامعه‌ای که کتابخوانی در آن ترویج یابد فرهنگ آن جامعه مترقی و ناهنجاری اجتماعی و رفتاری در آن جامعه کاهش خواهد یافت.

رییس سازمان زندان‌ها با اشاره به توسعه داستان نویسی و خاطره نویسی در زندان، گفت: در زندان‌ها زمینه برای نگارش و خاطره نویسی و داستان سرایی مهیا است و چه خوبست که مددجویان اتفاقات و سرگذشت خود را در قالب داستان یا خاطره برای درس گرفتن دیگران و عبرت آیندگان به رشته تحریر درآورند و در اختیار مسئولان قرار دهند و مسئولان هم در این راستا زندانیان را تشویق کنند.

جهانگیر آموزش را از اولویت‌های مهم سازمان زندان‌ها عنوان کرد و بر نحوه عملیاتی کردن فرآیند آموزش برای مخاطبان مختلف و تدوین محتوای آموزشی موثر به منظور تحقق اهداف عالیه سازمانی صحه گذاشت.

وی آموزش را مظهر پویایی و تکامل دانست و بر تدوین برنامه‌ای جامع برای آموزش کارکنان با هدف ارتقاء سطح معلومات و تسلط بر امور در جهت خدمت رسانی مطلوب به ارباب رجوع و آموزش زندانیان به منظور اصلاح و تربیت وکسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و اشتغال‌زایی با هدف بازگشت شرافتمندانه به جامعه تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N289736

وبگردی