آفتاب
السیسی:

مرسی ما را غافلگیر کرد/اخوانیها فقط به فکر قدرت هستند

مرسی ما را غافلگیر کرد/اخوانیها فقط به فکر قدرت هستند

عبدالفتاح السیسی ضمن اشاره به همسویی ارتش در آغاز آنچه انقلاب 26 ژوئن خواند، با محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده مصر اعلام کرد که مرسی با اتخاذ مواضع مخالف، ما را غافلگیر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الیوم السابع، "عبدالفتاح السیسی" وزیر دفاع سابق مصر و نامزد کنونی انتخابات ریاست جمهوری این کشور، در گفتگو با رسانه های داخلی مصر، تصریح کرد: در 26 ژوئن ما با "محمد مرسی" برای حل بحران مصر به توافق رسیده و همراه وی بودیم، اما به ناگهان مرسی، ما را با اتخاذ موضعی مخالف غافلگیر کرد.

وی افزود: در آن هنگام اخوان المسلمین به ما گفتند: سر جای خود بنشینید، اجازه تصدی بیشتر پستهای دولتی را به نظامیان نمی دهیم.

وی خاطر نشان کرد: اخوان المسلمین تنها در فکر به دست گرفتن قدرت هستند، درصدد گرفتن پایگاه مردمی از ارتش و ایجاد چند دستگی در میان مردم مصر هستند، در حالی که نزدیک شدن به ارتش، بازی با آتش محسوب می شود.

السیسی در ادامه اظهار داشت: من با هیچ شخصی خصومت ندارم.آگاهی سیاسی مردم مصر پس از انقلابهای 25 ژانویه و 30 ژوئن(طرفداران مرسی آن را کودتا می نامند) به شکل قابل ملاحظه ای افزایش داشته است.

وزیر دفاع سابق مصر با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور طی روزهای اخیر گفت: مصریها  با مشارکت گسترده خود در خارج از کشور تمام جهان را شگفت زده کردند.

السیسی در ادامه از همه مردم مصر در داخل این کشور خواست که در انتخابات مشارکت گسترده ای داشته باشند..

وی در ادامه با اشاره به برنامه انتخاباتی خویش تصریح کرد: در برنامه انتخاباتی من طرحهای اقتصادی بسیاری گنجانده شده است، اما به دلایل امنیتی توضیحات بیشتری در این خصوص ارائه نمی دهم.


 

کد N289599

وبگردی