آفتاب

جنگنده‌های کنیا مناطق تحت کنترل الشباب در سومالی را بمباران کردند

جنگنده‌های کنیا مناطق تحت کنترل الشباب در سومالی را بمباران کردند

هم‌زمان با ادامه اقدامات نظامی صلحبانان اتحادیه آفریقا علیه نیروهای شبه نظامی، جنگنده‌های کنیایی پایگاه‌های این شبه نظامیان را در جنوب سومالی بمباران کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، ساکنان جیلیب در جنوب سومالی گفتند جنگنده‌های کنیایی روستای "مانو گابو" را مورد هدف قرار دادند که پایگاه پیکارجویان افراطی الشباب وابسته به القاعده است.

یک ساکن جیلیبی که به سبب مسائل امنیتی خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری شینهوا گفت: صدای هواپیماها را از فاصله نزدیک بر بالای سرمان شنیدیم و بعد صدای سه یا چند انفجار آمد. نمی‌دانم کسی در این انفجارها کشته شده یا نه؟

روستای مانو گابو در پنج کیلومتری شمال شهر جیلیب، در جنوب سومالی واقع شده است.

جیلیب یکی از معدود شهرهایی است که هنوز تحت سلطه شبه نظامیان است.

وب سایت‌های حامی الشباب این حمله‌ها را تایید کردند. به گفته آن‌ها این حمله‌ها در باغ‌های موز رخ داده و هیچ تلفاتی بر جای نگذاشته است؛ ادعاهایی که به طور مستقل نمی‌توان اثباتش کرد.

از جنگجوهای الشباب نقل شده بود که آن‌ها توانسته‌اند حملات هوایی کنیا را دفع کنند.

نیروهای کنیا که بخشی از نیروهای "هیات صلح بانان اتحادیه آفریقا در سومالی" هستند، در مناطق جنوبی سومالی در امتداد مرزهای مشترک دو کشور مستقر شده‌اند.

نیروهای هیات صلح بانان اتحادیه آفریقا و نیروهای دولت سومالی اقدامات نظامی گسترده‌ای را امسال علیه این گروه شبه نظامی و نیروهای جنگجوی الشباب در تعدادی از بخش‌های کلیدی جنوب و مرکز سومالی آغاز کرده‌اند.

این اقدامات نظامی توسط هیات صلحبان اتحادیه آفریقا متوقف شده بود و این هیات از سازمان ملل تقاضای نیروی انسانی و تجهیزات جنگی بیشتر کرده بود تا با گسترش مناطق تحت کنترل نیروهای دولتی، از عهده امور برآید.

انتهای پیام

کد N289584

وبگردی