آفتاب

تاکید مسکو بر لزوم آزادی خبرنگار و تصویربردار روس/ مذاکرات لاوروف و اشتاین‌ مایر درباره اوکراین

تاکید مسکو بر لزوم آزادی خبرنگار و تصویربردار روس/ مذاکرات لاوروف و اشتاین‌ مایر درباره اوکراین

تاکید مسکو بر لزوم آزادی خبرنگار و تصویربردار روس در بند دولت کی‌ یف و مذاکرات لاوروف و اشتاین‌ مایر درباره کاهش تنش ها در اوکراین از جمله تحولات این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، راشاتودی گزارش داد که مسکو با تاکید بر لزوم آزادی خبرنگار و تصویربردار روس در بند دولت کی‌ یف از سازمان امنیت و همکاری اروپا خواسته تا اقداماتی را برای آزادی خبرنگاران روس در بند دولت اوکراین در شهر کراماتورسک شرق اوکراین انجام دهد.

"آندی کلین" نماینده دائم روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا ضمن محکوم کردن بازداشت "اولگ سیریاکین" و "مارات سایچنکو" خبرنگار و تصویربردار پایگاه خبری Life News توسط مقامات دولت اوکراین در شهر کراماتورسک خواستار تماس با نماینده سوئیس در سازمان تماس و آزادی این دو نفر شد.

در همین رابطه آشوت گابریلیانف مدیر کل Life News در نامه‌ ای به سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه این دو خبرنگار قانونی وارد اوکراین شده و طبق قوانین بین المللی و بدون نقض قوانین فعالیت می‌ کردند، بر لزوم آزادی این دو نفر تاکید کرد.

صدای روسیه نیز گزارش داد که فرانک والتر اشتاین‌ مایر وزیر امور خارجه آلمان که همواره با انتقادها به خاطر اقداماتش در قبال روسیه مواجه است، در گفتگو با روزنامه "دی تورینگیشن لاندسایتونگ" بر اهمیت همکاریها با مسکو در زمینه سوریه و افغانستان تاکید کرد.

اشتاین‌ مایر همچنین با اذعان به اینکه هیچ استراتژی مشخصی برای تضمین موفقیت در قبال روسیه در نظر ندارد، بر حل مسالمت آمیز تنش ها در اوکراین از طریق روشهای مسالمت‌ آمیز تاکید کرد.

وزیر خارجه آلمان در ادامه از افزایش میزان بحران در اوکراین در صورت حل نشدن بحران در این کشور از طریق روشهای مسالمت آمیز خبر داد و در عین حال گفت تحریم علیه روسیه باعث ضعیف‌ تر شدن اقتصاد اروپا می‌ شود.

خبرگزاری آلمان نیز گزارش داد سرگئی لاوروف و فرانک والتر اشتاین‌ مایر وزرای خارجه روسیه و آلمان درباره روشهای موجود برای کاهش تنش ها در اوکراین و نقش سازمان امنیت و همکاری اروپا در حل بحران در این کشور گفتگوی تلفنی کردند.

کد N289459

وبگردی