آفتاب
یک فعال دانشجویی:

ناقدان توافق ژنو اخلاق را رعایت کنند/افراطیون از درون متلاشی می‌شوند

ناقدان توافق ژنو اخلاق را رعایت کنند/افراطیون از درون متلاشی می‌شوند

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد، اظهار کرد: خیلی از کسانی که توافقنامه ژنو و عملکرد دستگاه دیپلماسی را نقد می‌کنند، اخلاق و ادب را رعایت نمی‌کنند و مسائلی را به میان می‌آورند که از صحت آن خبر ندارند.

مسعود سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، افزود: خیلی از منتقدان، اخباری را که رسانه‌های بیگانه مطرح می‌کنند بدون توجه به صحبت‌های تیم مذاکره‌کننده را ملاک قرار می‌دهند در حالیکه در قرآن آیه‌ای داریم که می‌گوید نباید به حرف‌های فاسقین گوش کرد. منتقدان باید نکات منفی و مثبت را در صحبت‌هایشان در نظر بگیرند.

این فعال دانشجویی ادامه داد: اکثر منتقدان با به کار بردن الفاظی مثل جام زهر و قرارداد ترکمنچای برای توافقنامه ژنو، قصد تخریب آن را دارند. اگر واقعاً به دنبال نقد باشند، از روش‌های جنجال‌برانگیز استفاده نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه "جریانات سیاسی دو روش برای مطرح کردن خود دارند"، گفت: روش اول برای پیدا کردن پایگاه مردمی و جایگاه سیاسی، ترویج افکار و گروه خود است و روش دوم، نفی گروه‌ها و جریانات دیگر است و در واقع در روش دوم، به جای تعریف خود فقط می‌گویند که چه کسانی را نفی می‌کنند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به تصمیم اخیر تعدادی از نمایندگان مجلس برای دعوت از اعضای تیم‌های مذاکره‌کننده پیشین و فعلی، اظهار کرد: این اقدام برای آگاهی نمایندگان مجلس خوب است و وظیفه دارند که به امور مجهول رسیدگی کنند اما اینکه این مسأله را با سروصدا بیان می‌کنند و بحث را به رسانه‌ها می‌کشانند، جای تأمل دارد. روشنگری نیازی به جنجال و موضع‌گیری ندارد.

سلطانی با تاکید بر ضرورت عدم برخورد مستقیم دولت با تخریب‌گران نیز گفت: دولت باید اجازه دهد تا افراد به ظاهر دلواپس، کار خود را انجام دهند چراکه به زودی آنان از درون متلاشی می‌شوند. حتی برخی از هم‌جناحان این افراط‌گران آنان را قبول ندارند و مردم نیز متوجه نیت آنان می‌شوند.

انتهای پیام

کد N289437

وبگردی