آفتاب

بروجردی:انتخابات در سوریه پیروزی مهم مردم این کشور است

بروجردی:انتخابات در سوریه پیروزی مهم مردم این کشور است

تهران - ایرنا - رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی برگزاری انتخابات در سوریه یک پیروزی مهم و با ارزش برای مردم این کشور است و سوریه پس از دوران کنونی کشوری به مراتب قدرتمند تر از گذشته خواهد بود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از اداره کل اخبار و رسانه های گروهی مجلس، «علاء الدین بروجردی» که ریاست گروه های دوستی پارلمانی ایران با کشورهای فلسطین، سوریه، تونس و مصر را بر عهده دارد، با سفرای این کشورها در تهران دیدار و گفت و گو کرد.

بروجردی به تحولات جاری سوریه و مقاومت سرسختانه ملت و رهبری این کشور در برابر هجوم گسترده گروه های تروریستی و حامیان خارجی آنان اشاره کرد و افزود: مردم و دولت ایران در کنار ملت و رهبری مقاوم سوریه ایستاده و در دوران بازسازی همراه آنان خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به شرایط حساس و کنونی جهان اسلام بویژه اوضاع فلسطین و سوریه گفت: مساله فلسطین مساله آرمانی جهان اسلام است و ملت ایران تحت رهبری و هدایت های امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی با جدیت به دنبال هدف مهم و آرمانی انقلاب اسلامی یعنی آزادی سرزمین های اشغالی فلسطین است.

بروجردی اظهار داشت: ملت ایران با مردم فلسطین، آرمان ها و غم هایش زندگی می کنند.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و تونس همچنین ابراز امیدواری کرد با تشکیل پارلمان تونس، مناسبات دو کشور وارد دوران جدید همکاری و مراوده برادرانه شود.

وی همکاری پارلمانی را جزء مهمی از روابط دوستانه دو دولت در آینده خواند.

بروجردی در ادامه شرایط جاری مصر را بسیار حساس و دشوار خواند و افزود: امید است حرکت دمکراسی و اراده مردم این کشور بتواند هرچه سریعتر آرامش و امنیت را به این کشور مهم اسلامی بازگرداند.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و مصر پیوندها و علایق دو ملت را تاریخی و دیرینه خواند و یادآور شد: ملت ایران با حساسیت تحولات جاری مصر را پیگیری می کند.

سفرای کشورهای مصر، فلسطین، سوریه و تونس نیز در این دیدار هر کدام در سخنانی با تایید نقش مهم و تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران درمنطقه و جهان اسلام بر علاقه مندی کشورشان برای گسترش مناسبات دوستانه و همه جانبه با ایران تاکید کردند.

صلاح زواوی سفیر فلسطین در تهران حمایت های همه جانبه دولت و مردم ایران را طی دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی از آرمان فلسطین فراموش نشدنی خواند و افزود: دولت و ملت ایران طی این سال ها همواره دوست صدیق ملت فلسطین بوده است و در هنگام سختی ها و دشواری ها پشتیبان اصلی مردم فلسطین بوده اند.

عدنان محمود سفیر سوریه در تهران نیز ضمن ارایه آخرین تحولات کشورش گفت: ملت سوریه با کمک کشور های دوست بویژه ایران توانست دوران سخت و دشواری را سپری کند و بر دشمنان خارجی پیروز شود.

صالح القاضی سفیر تونس در تهران نیز با قدردانی از حضور رییس مجلس شورای اسلامی در مراسم تنفیذ قانون اساسی کشورش گفت: روابط دو کشور باید در سطوح مختلف سیاسی، اقتصادی و پارلمانی هرچه بیشتر گسترش یابد.

خالد عماره سفیر مصر در تهران نیز در تشریح آخرین تحولات سیاسی مصر و روند برگزاری انتخابات آتی ریاست جمهوری در این کشور گفت: تمدن و تاریخ طولانی مراوده دوستانه دولت ملت ایران و مصر ظرفیت های فراوانی را برای برقراری و گسترش همکاری های نزدیک دو کشور در عرصه های مختلف ایجاد کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد در آینده بتوان از ظرفیت های دو کشور در چارچوب منافع مشترک و احترام متقابل به نفع دو کشور و جهان اسلام بهره برد.

سیام**2025 ** 1418
کد N289344

وبگردی