آفتاب
با پیگیری سازمان بازرسی انجام شد

بررسی وضعیت تامین آب شرب شهرستان اشتهارد

بررسی وضعیت تامین آب شرب شهرستان اشتهارد

با پیگیری اداره کل بازرسی استان البرز پدیده کم آبی شهرستان اشتهارد در دستور کار شرکت آبفا و آب منطقه‌ای استان البرز قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در خصوص وضعیت تامین آب شرب شهرستان اشتهارد، با توجه به بروز پدیده کم آبی و مشکلات مبتلابه برای شهروندان، گزارش مربوط، به دستگاه‌های ذیربط - شرکت آبفا و آب منطقه‌ای استان البرز - ارسال شد.

موضوع مذکور در سال 86 توسط شرکت آبفا پیگیری شده، لیکن بعد از آن مسکوت مانده که با اعلام این اداره کل مجدداً موضوع در دستور کار قرار گرفته و مکاتبات شرکت آبفا با آب منطقه‌ای برای تخصیص آب‌های سطحی (کرج و طالقان) و احداث و حفر چاه‌های جدید انجام پذیرفته است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای نیز ضمن اعلام هماهنگی و مساعدت با آبفای البرز اظهار کرد که تصویب تخصیص یک میلیون متر مکعب آب و اختصاص 2500 مترمکعب برای آبفای روستایی و 205 هزار مترمکعب برای آبفای شهری و تسریع در همکاری در انجام درخواست‌های کف‌شکنی و تغییر محل چاه‌های شرب و درخواست‌های حفر چاه جدید و همچنین مطالعه مواردی نظیر بهره‌برداری از چاه‌های کشاورزی و صنایع منطقه برای آب شرب و جایگزینی نیازهای کشاورزی و صنعت با پساب در دستور کار مشترک با آب و فاضلاب استان البرز قرار گرفته است.

انتهای پیام

کد N289132

وبگردی