آفتاب

آرین‌منش: کاسبان سیاسی، از شرایط تحریم برای حذف رقبای سیاسی خود استفاده کردند

آرین‌منش: کاسبان سیاسی، از شرایط تحریم برای حذف رقبای سیاسی خود استفاده کردند

یک نماینده پیشین مجلس گفت: کسانی که در راه انجام صحیح و پیشبرد مذاکرات سنگ‌اندازی می‌کنند، عملاً در راه منافع ملی سنگ‌اندازی کرده‌اند چون موفقیت و تقویت تیم مذاکره‌کننده، موفقیت و تقویت نظام جمهوری اسلامی است.

یک نماینده پیشین مجلس گفت: کسانی که در راه انجام صحیح و پیشبرد مذاکرات سنگ‌اندازی می‌کنند، عملاً در راه منافع ملی سنگ‌اندازی کرده‌اند چون موفقیت و تقویت تیم مذاکره‌کننده، موفقیت و تقویت نظام جمهوری اسلامی است.

محمدجواد آرین‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه "مذاکرات مهم‌ترین اقدام دیپلماتیک نظام جمهوری اسلامی است"، اظهار کرد: معمولا تیمی برای مذاکره انتخاب می‌شود که اعضای آن به لحاظ توان سیاسی و تحرک دیپلماتیک و تسلط بر مسائل، قوی‌ترین و تواناترین افرادی و دارای صلاحیت‌های لازم از نگاه نظام و نیز مورد تأیید رهبری و مسئولان نظام باشند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه "برای اطمینان خاطر، تمام جزئیات مذاکرات در سطح عالی زیر نظر شورای عالی امنیت ملی انجام می‌شود"، افزود: مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی دو نماینده دارد و بقیه اعضا از جمله شخص رئیس‌جمهور و مسئولان و مقامات از چهر‌ه‌های شاخص و شناخته‌شده و البته مورد تایید رهبری و نظام هستند.

آرین‌منش با تاکید بر اینکه "مذاکرات هسته‌ای نمی‌تواند با نظر اشخاص رقم بخورد"، تصریح کرد: مذاکرات هسته‌ای یک مساله ملی است و چون سرنوشت سیاسی کشور به آن بستگی دارد هم مسائل کنترل شده، حساب شده و مورد تایید شخص رهبر معظم انقلاب است.

این نماینده پیشین مجلس با اشاره به اینکه "رهبری به صراحت تیم مذاکره‌کننده را فرزندان انقلاب و نیروهای مورد تایید دانسته‌اند و بارها بر ضرورت مذاکره تاکید داشته‌اند"، خاطرنشان کرد: یک گروه از افرادی که با مذاکرات مخالفت می‌کنند، تلقی نادرست از فرمایشات رهبری دارند و نمی‌توانند بین بیانات رهبری آنجا که تیم مذاکره‌کننده را مورد تایید قرار می‌دهند و آنجا که رقبای طرف مذاکره را مورد اعتماد نمی‌دانند، تفکیک قائل شوند پس تشخیص درستی نسبت به این بیانات ندارند.

وی به وجود دسته دیگری از منتقدان اشاره کرد و گفت: گروه دیگری که مخالف مذاکرات است، شاید با دغدغه ملی و وسواس به مسائل می‌خواهد به تیم مذاکره‌کننده هشدار دهد از مسیر صحیح خارج نشود و خط قرمزها را پشت سر نگذارد.

آرین‌منش با بیان اینکه "عده‌ای در جریان تحریم‌ها و محدودیت‌های اقتصادی، یک‌شبه به ثروت‌های انبوه رسیدند"، افزود: عده‌ای با سودجویی یک‌شبه راه صد ساله را پیمودند و به ثروت‌های کلان رسیدند که اینها کاسبان تحریم هستند و از تحریم سود بردند؛ البته در کنار آنها گروه دیگری هم کاسبان سیاسی تحریم هستند و از شرایط پیش آمده تحریم درصدد حذف رقبای سیاسی خود استفاده کردند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه عده‌ای منافع جناحی و سیاسی خود را بر مصالح ملی ترجیح دادند و حذف رقیب سیاسی داخلی را مهم‌تر از حذف دشمنان انقلاب اسلامی دانستند و کینه‌توزانه به دنبال حذف رقیب بودند و هر اقدامی را که از ناحیه رقبای سیاسی‌شان انجام گرفته بود - هرچند به نفع نظام هم بوده باشد - کاری ناپسند دانستند و علیه آن جبهه‌گیری کردند. گروه دیگر مخالفان مذاکرات نیز مخالفان نظام مقدس جمهوری اسلامی و خارج‌نشینان هستند که با اصل مذاکره مخالفند.

وی در رابطه با اقدام برخی نمایندگان مجلس مبنی بر دعوت از تیم‌های مذاکره‌کننده پیشین و فعلی جهت ارائه گزارش کار و مناظره در مجلس، گفت: اینگونه اقدامات، سیاسی هستند. آقای جلیلی می‌تواند اطلاعات محرمانه و غیرمحرمانه خود را در اختیار مسئولان و تیم مذاکره‌کننده قرار دهد تا از آنها در جهت منافع کشور استفاده شود.

این نماینده پیشین مجلس خاطرنشان کرد: اینکه تلاش کنیم برخی مسائل محرمانه را سیاسی کنیم، اقداماتی بر اساس حرکت‌های جناحی و سلیقه‌ای است و کسانی که دغدغه منافع ملی را داشته باشند بی‌دلیل فضاسازی نکرده و مسائل امنیتی را سیاسی نمی‌کنند و در نتیجه تریبون تبلیغاتی برای دشمنان انقلاب اسلامی درست نخواهند کرد.

آرین‌منش با بیان اینکه "در حال حاضر تیم مذاکره‌کننده نماینده همه نظام جمهوری اسلامی است و همه افراد باید در جهت تایید، حمایت و تقویت آنها اقدام کنند"، گفت: اخیراً در مشهد مقدس کار ارزشمندی صورت گرفت و آقای ظریف در مراسم اهدای احکام خادمی آستان قدس رضوی دعوت و به عنوان خادم افتخاری آستان قدس رضوی انتخاب شد و آیت‌الله واعظی طبسی در این مراسم سخنرانی ارزشمندی کردند و در واقع تیم مذاکره‌کننده را برای حضور در عرصه مذاکرات دوپینگ معنوی کردند.

انتهای پیام

کد N289068

وبگردی