آفتاب

جیمی کارتر: مصر در مسیر گذار سیاسی به سوی دموکراسی در حال عقبگرد است

جیمی کارتر: مصر در مسیر گذار سیاسی به سوی دموکراسی در حال عقبگرد است

نیویورک، ایرنا- جیمی کارتر رییس جمهوری اسبق آمریکا در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مصر نسبت به توقف فرایند مسیر دموکراسی در آن کشور هشدار داد و گفت: روند گذار سیاسی در این کشور به سوی دموکراسی متوقف شده و آن کشور در حال عقبگرد است.

به گزارش ایرنا، کارتر روز جمعه با انتشار بیانیه ای از رییس جمهور آینده مصر خواسته است که زمینه گفت وگو و مشارکت سیاسی در مصر را فراهم کند تا همه گروه های سیاسی و اجتماعی آن کشور مشارکت معناداری در روند سیاسی داشته باشند.

در انتخابات مصر که پنجم و ششم خرداد برگزار می شود، ژنرال عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع سابق مصر با ˈحمدین صباحیˈ سیاستمدار معروف این کشور رقابت می کند.

انتخابات ریاست جمهوری مصر در خارج از این کشور از روز پنجشنبه در کشورهای مختلف آغاز شد که به گفته مسئولان مصری، با استقبال گسترده ای روبه رو شده است. این انتخابات در غیاب گروه اخوان المسلمین برگزار می شود که محمد مرسی رییس جمهوری مخلوع مصر از اعضای آن بود.

همزمان در روزهای گذشته هواداران مرسی در قاهره و شهرهای مختلف مصر برای نشان دادن اعتراض خود به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، تظاهرات کرده و زنجیره انسانی تشکیل دادند.

اروپام 2251 **1908** 2023
کد N289033

وبگردی