آفتاب

کلیات لایحه تشکیل شورای عالی ایمنی حمل و نقل در کمیسیون عمران مجلس رد شد

کلیات لایحه تشکیل شورای عالی ایمنی حمل و نقل در کمیسیون عمران مجلس رد شد

تهران-ایرنا- اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با کلیات لایحه تشکیل شورای عالی ایمنی حمل و نقل مخالفت کردند.

ˈحمید رضا پشنگˈ در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به جلسه عصر امروز یکشنبه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز که با حضور متولیان حمل و نقل کشور برگزار شد در زمینه سطح برگزاری شورای عالی امینی حمل و نقل بحث و تبادل نظر شد و نمایندگان با ارتقای این شورا مخالفت کردند.

وی اضافه کرد: در جلسه امروز بحث بر سر این بود که این شورا به ریاست رییس جمهوری و یا معاونین رییس جمهوری برگزار شود یا در سطح وزارت که اعضا با ارتقای این شورا مخالفت کردند.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ارتقای این شورا پیشنها وزیر وقت راه و شهرسازی بوده که بر اساس این پیشنهاد قرار بود مدیریت این شورا در سطح ریاست جمهوری و یا معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی تشکیل شود.

وی با اشاره به تاکید نمایندگان بر لزوم تامین اعتبار و همچنین داشتن عقبه کارشناسی قوی اظهار کرد: تعدادی از نمایندگان پیشنهاد کردند کلیات این لایحه به تصویب برسد که با این پیشنهاد نیز موافقت نشد.

پشنگ همچنین به حضور سردار اسکندر مومنی رییس پلیس نیروی راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس اشاره کرد و گفت: در این جلسه سردار مومنی گزارشی از عملکرد زیر مجموعه خود ارائه کرد و از کاهش تلفات جاده ای خبر داد.

به گفته وی با توجه به افزایش تعداد وسیله نقلیه و نیز صدور گواهینامه رانندگی کاهش میزان تلفات رضایت بخش بوده است ضمن اینکه این نتیجه حاصل تلاش جمعی دستگاهها و نهادهای دخیل در حمل و نقل جاده ای بوده است.

سیام(4)**2021** 1418
کد N288707

وبگردی