آفتاب

بررسی افزایش تعداد نمایندگان در کمیسیون شوراها/سیستان و بلوچستان در اولویت افزایش نماینده

بررسی افزایش تعداد نمایندگان در کمیسیون شوراها/سیستان و بلوچستان در اولویت افزایش نماینده

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از تشکیل جلسه کارگروه این کمیسیون برای بررسی افزایش تعداد نمایندگان در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

محمد ابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به جلسه عصر امروز (یکشنبه) کمیسیون شوراها اظهار کرد: کارگروه طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه و افزایش تعداد نمایندگان امروز تشکیل جلسه داد و در مورد شاخص‌های اضافه شدن نمایندگان استانها بررسی‌های صورت گرفت.

وی افزود: بر اساس اولویت بندی ها استان سیستان و بلوچستان برای اضافه شدن تعداد نمایندگانش اولویت دارد و همچنین استان‌های البرز و آذربایجان شرقی وخوزستان نیز نیازمند افزایش تعداد نمایندگان هستند.

رضایی اضافه کرد: بررسی‌های کارگروه درمورد اضافه کردن 20 نفر نماینده به استان‌ها همچنان ادامه دارد و بعد از نهایی شدن آن کمیسیون‌ شوراها آن را به تصویب می‌رساند و نهایتا تا اواسط تابستان صحن علنی مجلس در این باره تصمیم خواهد گرفت.

نایب رئیس کمیسیون شوراها همچنین از سفر تعدادی از اعضای این کمیسیون به عراق برای تبادل تجربه و آشنایی با مقررات قانون گذاری و مدیریت استانی در این کشور خبر داد.

انتهای پیام

کد N288661

وبگردی