آفتاب

تذکر 10 نماینده درباره لحاظ کردن قوانین مجلس در مذاکرات هسته ای

تذکر 10 نماینده درباره لحاظ کردن قوانین مجلس در مذاکرات هسته ای

تهران - ایرنا - 10 نماینده مجلس شورای اسلامی در تذکری کتبی به رییس جمهوری «بر لحاظ کردن قوانین مصوب مجلس در روند مذاکرات هسته ای به منظور حفظ حقوق مسلم هسته ای ملت ایران تاکید کردند.»

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، ضرغام صادقی عضو هیات رییسه مجلس، تذکرات کتبی نمایندگان به مسوولان اجرایی کشور در پایان جلسه علنی روز یکشنبه مجلس قرائت شد.

ابراهیم کارخانه، احمد سالک، حسینعلی حاجی دلیگانی، اسماعیل کوثری، بیژن نوباوه، مسعود میرکاظمی، محمدحسن آصفری، سیدناصر موسوی لارگانی ، احمد امیرآبادی و حسین نجابت نمایندگان همدان، اصفهان، شاهین شهر، تهران، اراک، فلاورجان، قم و تهران نمایندگانی هستند که این تذکر کتبی را به رییس جمهوری مطرح کردند.

همچنین علی مطهری نماینده تهران در تذکری به وزیر ورزش از انتخاب نامناسب شعار ایران در جام جهانی انتقاد کرد.

حسینعلی حاجی نماینده شاهین شهر به وزیر آموزش و پرورش درباره علت افزایش سهم فرهنگیان در بیمه طلایی و کاهش تعهدات آن تذکر داد.

وی در تذکر دیگری خواستار رسیدگی وزیر نفت به سوزاندن کارت های سوخت موتورسیکلت مردم که اغلب از قشر مستضعف جامعه هستند شد و در تذکر دیگری نیز از وزیر کشور خواست علت حضور ده ها هزار اتباع خارجی بدون مجوز و پروانه قانونی در کشور را بررسی کند.

ایرج ندیمی نماینده لاهیجان در تذکری کتبی به وزیر کشور بر تشکیل کارگروهی مرکب از وزارتخانه ها و نهادهای امنیتی و انتظامی برای برخورد قاطع در سرقت اموال عمومی و خدمات توسط سارقان تاکید کرد.

این نمانده مجلس از وزرای جهادکشاورزی و نفت نیز خواست تا علل و عوامل پخش کودهای شیمیایی نامرغوب توسط شرکت اتحادیه روستایی در بین کشاورزان را بررسی کند.

ندیمی در تذکری به وزیر آموزش و پرورش بر تسریع در پرداخت حق الزحمه مربیان قرآنی تذکر تاکید کرد.

نماینده لاهیجان همچنین در تذکری به وزیر آموزش و پرورش پیگیر وضعیت استخدام مربیان پیش دبستانی، شرکتی و رفع بلاتکلیفی آنها شد.

حسین آذین نماینده رفسنجان به وزیر جهادکشاورزی در خصوص علت عدم ایجاد دفتر یا اتاق پسته در وزارت جهادکشاورزی تذکر داد.

جمشید جعفرپور نماینده لارستان نیز در تذکر خود به وزیر اطلاعات از وی خواست توان خود را در مسائل مهم و کلان ملی متمرکز کند و در موضوعات مناقشه برانگیز منطقه ای و محلی ورود نکند.

محمود نبویان نماینده تهران به وزیر علوم درباره رسیدگی سریع و احقاق حقوق دانشجویان بورسیه دوره دکترا که احکام قانونی آنها لغو شده است، تذکر داد.

ابراهیم کارخانه و احمد سالک نمایندگان همدان و اصفهان در تذکر مشترکی به وزیر ورزش و جوانان بر رعایت عدالت در توزیع اعتبارات و کالاهای ورزشی تاکید کردند.

عباس مقتدایی نماینده اصفهان نیز در تذکر خود به وزیر علوم بر ضرورت رسیدگی سریع به ایجاد بلاتکلیفی بورسیه های وزارت علوم که بر اساس مقررات در سال های گذشته انجام شده و اکنون وزارت علوم احکام آنها را لغو کرده است، تاکید کرد.

مقتدایی در تذکر دیگری به رییس جمهوری بر ضرورت پیگیری فوری دلایل عدم اجرای مصوبه دولت در خصوص افزایش 25 درصدی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تذکر داد و خواستار اجرای آن شد.

محمدرضا تابش نماینده اردکان نیز به وزرای اطلاعات و کشور در خصوص لزوم برقراری امنیت مراسم با داشتن مجوز قانونی و لغو آن توسط افراد افراطی و بعضا خودسر تذکر داد.

حسین آذین و حسین امیری نمایندگان رفسنجان و زرند به وزیر کشور در خصوص حضور 100 هزار اتباع بیگانه غیرمجاز در کشور تذکر دادند.

علیرضا خسروی نماینده سمنان در تذکری کتبی به وزیر بهداشت خواستار لحاظ کردن پرسنل آزمایشگاه ها و افراد بهره مند از قانون ارتقای بهره وری، کارکنان بالینی از نظام سلامت شد.

محمد مهدی رهبری نماینده رودسر به رییس جمهوری در خصوص تخصیص اعتبار برای خرید تضمینی برگ سبز چای تذکر داد.

حامد قادرمرزی، امید کریمیان، سیدمحمد بیاتیان و محسن بیگلری نمایندگان قروه، مریوان، بیجار و سقز در تذکری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از بی توجهی و بی حرمتی به نخبگان فرهنگی و عالی فرهنگ و هنر کردستان انتقاد کردند.

جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد نیز به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص نظارت بیشتر بر دفاتر زیارتی تحت نظارت سازمان حج و زیارت و جلوگیری از تخلفات این آژانس ها در اعزام به عتبات عالیات تذکر داد.

جبار کوچکی نژاد نماینده رشت در تذکر خود به وزیر نفت خواستار تامین سوخت موتورهای کشاورزی شد و در تذکر دیگری به وزیر جهاد کشاورزی از اجرا نشدن قانون استخدام ناظران محصولات کشاورزی انتقاد کرد.

حامد قادرمرزی نماینده قروه نیز در تذکری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ضعف شدید مدیریتی، بی توجهی و کم توجهی مجموعه آن وزارتخانه به فرامین اسلامی و فرهنگی ایران اسلامی گلایه کرد.

سیدسعید زمانیان نماینده شهرکرد به وزیر کشور در خصوص جلوگیری از برخورد و کارهای غیرقانونی در حوزه های بهشت آباد گلاب 2 به دلیل نداشتن مجوزهای قانونی تذکر داد.

علی ایرانپور، سیدمحمدحسین میرمحمدی، احمد بخشایش و محسن صرامی نمایندگان مبارکه، گلپایگان، اردستان و خمینی شهر نیز به رییس جمهور درخصوص علت تأخیر پرداخت حقوق بازنشستگان صنعت فولاد کشور تذکر دادند.

سیام**2025 ** 1418
کد N288431

وبگردی